Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dráhy koupí 15 nových vlaků City Elefant, nasadí je do Prahy a okolí

  12:58aktualizováno  16:41
Cestující z Prahy a okolí budou od příštího léta cestovat vlakem o něco pohodlněji. České dráhy koupí za 3,3 miliardy patnáct nových klimatizovaných pantografů City Elefant, které budou jezdit na vybraných tratích ve Středních Čechách. Od příštího léta do prosince roku 2011 je bude dodávat společnost Škoda Vagonka.

České dráhy - City Elefant. | foto: České dráhy

Řekl to mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Stroje s maximální rychlostí 140 km/h jsou podle odborníků v některých ohledech lepší než pendolina. - více o vlacích City Elefant čtěte zde

Oproti starým pantografům mají vlaky City Elefant mnoho výhod. Jsou dvoupatrové a nízkopodlažní. Celkově jsou modernější, komfortnější, vybavené klimatizací (nejdou otevírat okna) a při jízdě nejsou slyšet.

České dráhy nakupují nové vlaky v rámci dlouhodobé obnovy svého vozového parku. "Prakticky nahradí všechny staré pantografy v Praze a ve Středočeském kraji. Nové soupravy vyjedou také na Ostravsku a budou zajíždět i do dalších regionů Čech a Moravy," uvedl mluvčí drah.

Moderní nízkopodlažní pantografy City Elefant provozují dráhy už několik let, do léta příštího roku jich budou mít z předchozích zakázek za 13 miliard korun celkem 60. Po ukončení aktuálně uzavřeného kontraktu jich bude 75.

Zastaralý vozový park patří k největším problémům Českých drah. K nejstarším patří právě pražské pantografy, z nichž řada z nich pamatuje 60. léta.

Zakázka byla podle drah zadána bez uveřejnění podle zákona o veřejných zakázkách z důvodu sjednocení vozidlového parku, zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. "To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití," tvrdí železniční dopravce. 

Kde jezdí City Elefant?


Moderní soupravy CityElefant zajišťují příměstskou dopravu v Praze a ve Středočeském kraji, jezdí na vybraných linkách v Moravskoslezském kraji mezi Opavou, Ostravou a Českým Těšínem a zajíždějí i do dalších krajů, např. na lince Praha – Ústí nad Labem na Ústecko nebo Praha – Pardubice do Pardubického kraje.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.