Podnik podle Zeleného vykáže ztrátu z osobní dopravy v souladu s dřívějšími předpoklady, přesný údaj však nesdělil. Již dříve vedení drah uvedlo, že čeká ztrátu okolo 6,5 miliardy korun. Tu by měl snížit zhruba miliardový profit z nákladní dopravy a 500 milionů zisku z dalších činností, například pronájmů. Ztrátu z osobní dopravy, která vzniká z rozdílu mezi náklady a regulovaným jízdným, by měl hradit stát.
Letos dráhy čekají z nákladní dopravy zisk 1,5 miliardy a 700 milionů z dalších činností.
Dráhy loni snížily počet zaměstnanců zhruba o dva tisíce na méně než 84 tisíc, letos by měl podnik propustit dalších 1800 lidí.
Pokud podniku nevzrostou neočekávaně náklady, nechystají České dráhy během roku další zdražování jízdného v osobní dopravě. "Nepočítáme s tím, že bychom v průběhu letošního roku další úpravy jízdného dělali," uvedl Zelený.
Posledním zdražením by tak mělo být zvýšení zákaznického jízdného v průměru o sedm procent od 27. ledna.
Od začátku ledna dráhy zavedly takzvané obyčejné jízdné pro náhodné cestující nevyužívající některou ze slev, které je proti zákaznickému jízdnému vyšší až o 60 procent. Zákaznické jízdné by mělo podle Zeleného využívat přes 90 procent cestujících.
Obyčejné jízdné je cena, kterou dráhy počítají podle nové metodiky ministerstva financí, zákaznické jízdné zachovává svou úroveň na 30 procentech nákladů na osobní dopravu. Zdražení jízdného drahám přinese 250 až 300 milionů korun. "Jde však o nominální přínos, který se přibližně rovná inflaci," tvrdí Zelený.
Dráhy rovněž nepočítají s tím, že by během letošního roku výrazně měnily počet vlaků.