Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dráhy mají další vylepšené vozy. Kvůli zpoždění dostaly jeden zdarma

  12:07aktualizováno  12:07
Se zpožděním vyráží na tuzemské koleje další desítky modernizovaných vozů Českých drah. Národní dopravce však na zpoždění způsobeném dodavateli vydělá: uplatní v plné výši sankce, díky kterým bude mít jeden vagon modernizovaný zdarma.

Modernizované vozy nasadí Dráhy hlavně na dálkové vlaky. Na snímku vůz bdt, který modernizovaly Krnovské opravny a strojírny. | foto: České dráhy

Dráhy v těchto dnech přebírají celkem patnáct modernizovaných velkoprostorových kombinovaných vozů 1. a 2. třídy. Zakázku získala polská společnost Pesa. Ta ale měla původně vozy dodat už letos na jaře, dlouho se jí ale nedařilo získat potřebné schválení u Drážního úřadu.

„Uplatníme smluvní pokutu v plné výši,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Ve smlouvě se mluví o sedmiprocentní pokutě, v praxi to znamená, že jeden z patnácti vozů budou mít České dráhy od Pesy opravený zdarma. Hodnota kontraktu je 190 milionů korun.

Klimatizované vozy ČD uvádí do provozu v rychlících z Prahy do Plzně a Chebu a také do Klatov a Železné Rudy. Další z nich jezdí z Brna přes Břeclav, Hodonín, Otrokovice a Přerov do Olomouce. „Cestující v nich mají k dispozici elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky, v 1. třídě mohou cestující využít také sklopné nebo rozkládací stoly. Ve vozech jsou místa pro uložení jízdních kol,“ vypočítává Šťáhlavský.

Fotogalerie

Menší zpoždění má i dodávka 26 modernizovaných vozů Bdt z KOS Krnov. Ty dostaly například nové polstrované sedačky a jsou vybaveny elektrickými zásuvkami 230 V nebo místem pro uložení kol. Dráhy je nasadí na rychlíky z Prahy přes Plzeň do Klatov a Železné Rudy a z Brna přes Břeclav, Hodonín, Otrokovice a Přerov do Olomouce. Oba typy vozů jsou nově vybaveny také posuvnými, tlačítky ovládanými dveřmi, které jsou za jízdy blokované.

Úpravou podvozků a brzd byla zvýšena také jejich rychlost ze 120 km/h na 140 km/h. Vozy Bdt modernizované za 181 milionů korun měly KOS Krnov dodat do září, firma zpoždění vysvětluje rovněž delším schvalováním u Drážního úřadu.

Dráhy postupně nahrazují klasické koženkové vagóny novějšími, k velkému zlepšení došlo i díky nasazení railjetů a uvolnění vozů z vlaků kategorie EC na této trase na jiné spoje.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.