Vylepšení jejich hospodaření pomohl zejména výrazně vyšší příliv peněz od státu a krajů, které drahám proplácejí ztrátu z provozování vlaků. Tato úhrada se meziročně zvýšila o 3,2 miliardy na 12 miliard korun.
Firma také snížila o 700 milionů svoje náklady a podařilo se jí o 350 milionů korun více utržit na jízdném. Účetní výsledek hospodaření se však nakonec propadne do ztráty.
Může za to chybějící půl miliarda na dividendě od ČD Cargo a některé nerealizované příjmy - zejména prodej nemovitostí a majetkových podílů v některých společnostech. Dráhy tyto výpadky vysvětlují dopady hospodářské krize.
Naopak do minusu táhne dráhy také pendolino, které jezdí bez veřejné podpory. České dráhy loni zredukovaly počet zaměstnanců o 1350 na necelých 28 tisíc.