Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy nakoupí nové vlaky od Škody. Zaplatí až čtyři miliardy

  13:41aktualizováno  13:41
Společnost Škoda Transportation stojí těsně před podpisem další velké zakázky pro České dráhy. Má jim v příštích letech podle dvou rámcových smluv dodat až 25 elektrických jednotek RegioPanter za více než čtyři miliardy korun. Švýcarský výrobce vlaků Stadler si stěžuje na příliš krátkou dobu pro výrobu.

Cestující na trati mezi Českými Budějovicemi a Českými Velenicemi si od pondělí užijí pohodlnější jízdu vlakem. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Vítězství Škody v soutěži na rámcové smlouvy už potvrdila dozorčí rada i řídicí výbor, který dal souhlas představenstvu s jejím uzavřením.

Dráhy dosud oficiálně vítězství Škody nekomentují, generální ředitel Daniel Kurucz však v pátek při představení nových vlaků pro jižní Moravu vítězství potvrdil a uvedl, že objednají první vlaky především pro zastávkové rychlíky z Prahy do Brna a z Brna do Olomouce. „Výběrové řízení není uzavřeno, zatím jej tedy nechceme komentovat do doby, než dojde k podpisu smlouvy,“ řekl mluvčí Škody Michal Tobrman.

Škoda by měla Drahám dodat vlaky RegioPanter, i když v jiném provedení pro dálkovou dopravu. Celková hodnota zakázky se podle odhadu Drah pohybuje kolem 3,8 miliardy korun, Dráhy ji však nemusí vyčerpat.

Podívejte se dovnitř nového českého vlaku RegioPanter:

Objednávky budou záležet na tom, zda se dopravci podaří získat peníze z Operačního programu Doprava. Evropská komise dosud přesun prostředků nepodpořila. Dá se očekávat, že podpora se nebude líbit především soukromým dopravcům.

Soutěž pro jedinou firmu?

O soutěž měla původně zájem i švýcarská společnost Stadler, konečnou nabídku však nakonec nepodala. Podle obchodního ředitele Rudolfa Kvetana to bylo kvůli příliš krátkým termínům na dodání vozidel.

„Dodací termíny byly nepřiměřeně krátké, takové termíny mohla splnit jediná firma. Nemohli jsme podat seriózní nabídku,“ řekl Kvetan. Podle něj výsledek soutěže jejich obavy potvrdil. Všechny jednotky má Škoda dodat do dvou let od podpisu. Aby mohly Dráhy čerpat dotace, musí je mít do konce roku 2015.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.