České dráhy slibují vyšší kulturu cestování než u stávajících východoněmeckých vlaků. Vozy mají být klimatizované, s rychlostí nejméně 160 km/h. Zatím není jasné, zda půjde o vozy se šestimístnými kupé, nebo s otevřeným prostorem. Část z nich musí mít prostor pro přepravu jízdních kol a deset vagonů musí být z kategorie 1. třídy.
"Potřebujeme rozšířit počet vozů pro dálkové vlaky hlavně na úrovni InterCity," vysvětlil ředitel odboru kolejových vozidel Rostislav Novák vypsání tendru. Požadovaných vozů mají zatím dráhy okolo dvou stovek.
Železnice počítá, že ji stovka vagonů vyjde na více než 1,5 miliardy korun. "Při objednávce nových vagonů bychom čekali na zahájení jejich dodávky více než dva roky a cena by byla asi čtyřikrát vyšší," zdůvodňuje Novák, proč nakupují starší vozy.
Vagony by se měly použít hlavně pro vnitrostátní a mezistátní vlaky InterCity a EuroCity na páteřní trase z Prahy přes Olomouc na jižní a severní Moravu a případně dál na Slovensko.