Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


České dráhy a správce kolejí se přou, kdo může za nečekané rušení vlaků

  16:25aktualizováno  16:25
Cestující Českých drah ve čtvrtek čekalo při cestování na trati mezi Prahou a Kolínem nepříjemné překvapení. Bez varování alespoň den předem musely České dráhy zrušit celkem sedm párů osobních vlaků. Podle drah jde o chybu Správy železniční dopravní cesty, ta to však odmítá.

Dráhy cestující o výluce informovaly pozdě. Ilustrační foto | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

„Vliv výlukové činnosti ve stanici Úvaly. Z důvodu špatné přípravy podkladů ze strany SŽDC,“ napsaly České dráhy na svém webu v sekci, kde informují o mimořádnostech v provozu.

Podle mluvčího Radka Joklíka se kvůli zrušení vlaků obrátili na dráhy i Ropid zákazníci a zástupci městských částí s četnými stížnostmi, za které ale České dráhy podle něj nemohly.

„Chápeme, že při tak silné výlukové činnosti má SŽDC plné ruce práce. Povinností provozovatele dráhy je však předem prověřit, zda všechny vlaky místem plánované výluky projedou, nebo zda bude nutné některé z nich odřeknout. O tom musí včas informovat dopravce,“ řekl Joklík.

Podle něj musely ČD odříkat spoje operativně na základně požadavku dispečerů SŽDC a nemohly tak o změnách zákazníky informovat včas. „Pokud není dopravcům poskytnuta informace o tom, že výlukou dochází k omezení dráhy v takovém rozsahu, že nebude možné provést veškeré vlaky, nevědí, že je nutná žádost o zpracování výlukového jízdního řádu,“ vysvětluje Joklík. 

Důvodem omezení jsou práce na trati mezi Prahou – Běchovicemi a Úvaly. SŽDC odmítá, že by České dráhy o akci nevěděly. „Výlukové akce jsou v ročním plánu, prošly i střednědobým plánem až ke zmocnění a byly zahájeny,“ řekl Marek Illiaš z tiskového oddělení SŽDC.

Podle něj byly výluky s dopravci projednány. „Požadavek na nutnost zpracování výlukového jízdního řádu nebyl v tomto případě dotčenými účastníky včetně Českých drah vznesen. Pokud dopravce přijal v návaznosti na rozsah námi dopředu avizovaného omezení neadekvátní nebo nedostatečné omezení, nemůže z toho vinit SŽDC,“ dodal Illiaš. Podle Joklíka má ale SŽDC povinnost informovat dopravce o nedostatečné kapacitě. Na to má SŽDC i vlastní předpis.  

Další větší výluka v tomto úseku začne v sobotu a potrvá až do 2. března, část vlaků bude jezdit odklonem přes Nymburk.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Češi znovuobjevují autobus do Chorvatska, dopravci přidávají posily

Nové přímé autobusové linky mezi Českem a chorvatskými letovisky u Jaderského moře našly rychle tolik zákazníků, že je oproti původnímu jízdnímu řádu dopravci...  celý článek

Ministerstvo dopravy zvažuje, že rozšíří mýto pro nákladní vozidla i na silnice...
Kupte si nás, nabídl Kapsch Ťokovi. Ministerstvo firmu na mýto nechce

Společnost Kapsch, která provozuje v Česku mýto, poprvé potvrdila, že nabídla prodej části svých aktivit státu. Nabídka podle vedení firmy platí stále,...  celý článek

ČD Cargo do své flotily zařadí lokomotivy Vectron od Siemensu.
České dráhy zkouší Vectrony, o víkendu potáhnou první rychlíky

Poprvé v historii potáhnou o víkendu vlaky Českých drah lokomotivy Siemens Vectron. České dráhy začaly školit strojvedoucí na jejich obsluhu a vydají se s nimi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.