Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Omlazovací kúra Českých drah pokračuje. Stáří vlaků kleslo o dva roky

  16:24aktualizováno  16:24
České dráhy loni znovu výrazně snížily průměrné stáří svých vlaků, kterými vozí cestující. Letos by se měl vozový park dokonce dostat poprvé k hranici dvaceti let. Vyplývá to z nejnovějších údajů Českých drah o vozovém parku za loňský rok.

Cestující na trati mezi Českými Budějovicemi a Českými Velenicemi si od pondělí užijí pohodlnější jízdu vlakem. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Průměrný věk dosáhl 22,6 let, což znamená omlazení o více než dva roky. Dráhy obnovují vozový park díky miliardovým investicím do nových vozidel schválených ještě bývalým vedením Petra Žaludy. "Investice dosáhly více než šest miliard korun," řekl mluvčí drah Radek Joklík. 

Omlazení pomohly nejen nákupy nových vozidel, ale také pokračující masivní šrotace nebo vyřazování nejstarších vozů a lokomotiv. Dráhy do nových vlaků počítají i zásadní modernizace starších souprav. 

Fotogalerie

Dráhy loni ve velkém pokračovaly v omlazování vozů hlavně na regionální spoje, často s podporou evropských fondů: nakoupily další motorové jednotky Pesa Link a elektrické jednotky RegioPanter od Škody Transportation, jejich výroba pokračuje i letos. 

Vozový park sice rychle mládne, dráhy se ale kvůli tomu v minulosti výrazně zadlužily. Další úvěry si už firma nechce brát, letos navíc musí splácet rekordní objem jistin i úroků. Společnost doufá, že se ji podaří získat další evropské dotace na nákup nových vozidel, především z Operačního programu doprava. 

Stáří vozidel Českých drah letos výrazně sníží především koupě jednotek railjet, které přinesou v podstatě více než padesát nových vozů. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

BMW Lipsko: Všemi dobíjecími stanicemi BMW můžete dobíjet jak elektrovozy, tak...
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.