Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dráhy znovu mění vzhled vlaků. Šedá úplně končí

  10:57aktualizováno  10:57
Pokud máte rádi hru Najdi deset rozdílů, České dráhy pro vás připravily její novou verzi. Čtyři roky poté, co dráhy začaly poprvé vymýšlet novou podobu vlaků, budou vagony vypadat opět jinak. Oproti předchozí změně jde ale jen o detaily. Nový vzhled vlaků už schválilo představenstvo.

Původní (nahoře) a inovovaný vagon Českých drah | foto: Koláž - iDNES.cz

Co konkrétně se změní? Na drahách zjistili, že šedivá barva na střeše vagonů nevypadá tak dobře, jak si původně představovali. Proto ji vystřídá tmavě modrá, kterou už používají na bocích vagonů. Stejná barva bude i na viditelných částech podvozku.

Nový vzhled vlaků od Studia Najbrt oblékl vozy Českých drah do kombinace světle a tmavě modré a bílé. Tedy do takřka stejné kombinace, jakou používá železnice v argentinském Buenos Aires. (viz předchozí článek)

Dráhy kvůli změně nechystají přetírat všechny vlaky najednou. "Až přijde čas na lak, tak se nalakují podle platné směrnice. Proto stále ještě jezdí červené a zelené vagony," říká mluvčí drah Petr Štáhlavský.

Nový nátěr u vagonů často vzbuzuje u cestujících pocit, že je uvnitř čeká nový interiér. Ve skutečnosti je ale často stejný. I barevnost interiéru však projde mírnou změnou. V první třídě by měly být sedačky červené namísto současné béžovo-šedé, druhá zůstane dál modrou.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.