"Je to bezpochyby výsledek pokračující modernizace vozového parku, postupného zlepšování služeb a aktivní obchodní politiky," vysvětluje růst šéf drah Petr Žaluda.
Drahám ale růst počtu cestujících nepomohl k vytvoření zisku: celá skupina za první polovinu roku prodělala 494 milionů korun. Dráhy to vysvětlují zdražením vstupů i oslabením koruny.
Ztráta je oproti loňskému prvnímu pololetí téměř pětkrát vyšší. Důvodem většího propadu je i nenaplněný plán prodejů majetku, stejně tak i vyšší odpisy způsobené rozsáhlou modernizací. Ukazatel EBITDA, tedy zisk před započítáním úroků a odpisů, naopak stoupl. Za první pololetí prodala firma majetek jen za 141 milionů korun, původní plán počítal s podstatně vyšší sumou.
Dráhy si pochvalují i vlakovou dopravu fanoušků na Euro: za zvláštní vlaky podle pololetní zprávy utržily 2,6 milionu korun.
Velké investice jsou patrné i v zadlužení: objem úvěrů v pololetí stoupl o více než dvě miliardy. Oproti loňsku také drahám výrazně klesl objem hotovosti a peněz na účtech.