Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Boj o rychlíky. Dráhy si u státu stěžují na Arrivu

  17:15aktualizováno  17:15
České dráhy nevzdávají svůj boj o rychlíky mezi Plzní a Mostem. Ty by od prosince měla převzít společnost Arriva vlaky, která nabídla nižší cenu. Ministerstvu dopravy, které v Českých drahách současně vykonává akcionářská práva, na 14 stránkách zdůvodnily, proč se zadáním konkurenci nesouhlasí.

Vlak společnosti Arriva poprvé vyjíždí z Prahy do Kralup nad Vltavou. | foto:  František Vlček, MAFRA

Podle Českých drah totiž nesplnila Arriva podmínky neformálního poptávkového řízení. Jde sice o relativně malou zakázku, která bude jen na rok, současně se ale jedná o možné průlomové rozhodnutí. Ještě nikdy totiž Ministerstvo dopravy neobjednalo provoz rychlíků u někoho jiného než Českých drah. 

Podle Drah například Arriva nedodržela požadavek na nasazení vozidel s WC vybavenými pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. „Podali jsme nabídku s vozy, které splňovaly tyto požadavky. Kdybychom postupovali jako Arriva, nabídli bychom nižší cenu,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. Další detaily z námitek Dráhy nezveřejnily.

„Podmínky splňujeme, jinak bychom nabídky nedávali. Nechápu, jak Dráhy mohou znát naši nabídku,“ tvrdí šéf Arrivy Daniel Adamka. „ČD se brání možné konkurenci všemi dostupnými cestami, protože mají strach ze soukromých dopravců, kteří nabídnou cestujícím lepší služby a levnější jízdné. Přepravu vozíčkářů  včetně všech jejich potřeb máme vyřešenou,“ dodal.

Ministerstvo dopravy má teď na vypořádání námitek Českých drah 10 dní. Smlouva není dosud uzavřená. Ministerstvo se pro Arrivu rozhodlo kvůli tomu, že nabídla nižší cenu. Za jeden rok provozu chce Arriva 37,3 milionů korun, České dráhy 40,7 milionů korun.

„Mohu potvrdit, že jsme námitky od Českých drah obdrželi. Musíme se s nimi seznámit, následně je ve lhůtě stanovené zákonem vyřídíme. Další postup se bude odvíjet od vypořádání zaslaných námitek. Překvapující pro nás je, že námitky nesepsaly přímo České dráhy, ale externí advokátní kancelář, ačkoliv takovou záležitost mohly vyřešit vlastní cestou,“ sdělil mluvčí ministerstva Martin Novák.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.