Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dráhy ruší třetinu D1 Expressů, vysvětlují to častými výlukami

  11:58aktualizováno  11:58
Pokus o komerční vlaky bez dotací mezi Prahou a Brnem Českým drahám nevychází. V pátek naposledy vyjedou po necelém měsíci provozu dva vlaky z celkových šesti, ostatní čtyři soupravy prošly v posledních týdnech zkrácením.

D1 Express Českých drah vyjíždí z pražského hlavního nádraží. Cestu z Prahy do Brna zvládá za 2 hodiny a 35 minut. | foto: České dráhy

Dráhy od pondělí ruší pár vlaků D1 Express, který odjíždí z Prahy v 11:09 a zpět z Brna ve 14:08. Ostatní dva páry dál budou jezdit podle platného jízdního řádu.

Dráhy vysvětlují rušení tím, že na trase mezi Prahou a Brnem dochází ke snížení kapacity kvůli některým výlukám. "Při nedávné výluce u Chocně se nám vlaky hodně zpožďovaly, došlo k narušení pravidelného jízdního řádu, což nám činilo značné provozní potíže a pochopitelně to komplikovalo život našim cestujícím," řekl mluvčí drah Radek Joklík.

Podle stránky Babitron bylo ale za poslední dva týdny zpoždění D1 Expressů spíše minimální, maximální zpoždění vlaků v cílové stanici dosáhla deseti minut.

Fotogalerie

Podle Joklíka se ale chystají další výluky. "Proto jsme se po negativních zkušenostech z poslední výluky u Chocně rozhodli zrušit jeden pár D1 Expressů a vybrali jsme ten nejméně vytížený," dodal. Jak dočasné je zrušení jednoho páru, není jasné. "Kdyby se situace ustálila nebo kdyby byla zahájena rekonstrukce D1, tak bychom zvážili obnovení. Zkrátka, počítáme s nimi," řekl Joklík.

Podle informací MF DNES jsou D1 Expressy velmi málo vytížené a průměrná obsazenost je kolem dvaceti pěti procent. Dráhy už na to reagovaly zkrácením vlaků, běžně soupravy jezdí jen jako třívozové, což dokládají například i záběry z webkamery u choceňského nádraží

Původně přitom jezdily jako pětivozové. "Obsazenost je dvojnásobná ve srovnání s prvním měsícem provozu a postupně stoupá, takže v tomto ohledu můžeme být spokojení," dodal Joklík.

Zkrácení a rušení D1 Expressů je současně dobrou zprávou pro cestující na jiných dálkových spojích Českých drah, z kterých dráhy "vyzobaly" své nejlepší vozy a nasadily je na svůj komerční projekt.

D1 Express dnes patří k tomu nejlepšímu, co dráhy ve své síti nabízí, jde o modernizované vlaky včetně připojení k internetu. Mezi Prahou a Brnem jde o nejrychlejší vlakové spojení, jízdu zvládá za 2 hodiny a 35 minut. Dráhy expresy zavedly kvůli očekávaným komplikacím při modernizaci D1, která ale ještě nezačala.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hejtman Jiří Štěpán (zleva) a premiér Bohuslav Sobotka u stavby dálnice D11 v...
Dostavba D11 v ohrožení. Povolení blokují Děti Země i majitelky pozemků

Několikaměsíční zpoždění může nabrat pokračování dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic. Děti Země a majitelky pozemků napadly stavební povolení a ministerstvo...  celý článek

Solar Impulse nad Velkou mešitou v Abú Zabí při testovacím letu v únoru 2015
Těžké časy aerolinek šejků. Etihad prodělal desítky miliard

Jedna z největších aerolinek z oblasti Perského zálivu, společnost Etihad Airways, je poprvé od roku 2010 ve ztrátě. Paradoxně za to může levná ropa a hlavně...  celý článek

Samořídící automobil od Volva
Stát má plán na nástup samořiditelných aut, bude je testovat v provozu

Stát má první představu, jak se zapojit do celosvětového trendu samořiditelných aut. Ministerstvo dopravy již dříve oznámilo, že chce postavit testovací okruh,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.