"Jde o kontrakt na čtyři roky, opravy budeme zadávat podle potřeby," uvedl mluvčí drah Petr Štáhlavský.
Dráhy tvrdí, že oproti odhadům ušetřily v soutěži přes miliardu korun. Čtyři soutěže dráhy zrušily. "Důvodem byla vyšší nabídková cena, než zadavatel očekával, a to i v případech, kdy bylo předloženo více nabídek. Proto budou soutěže na tyto čtyři druhy vozidel v krátké době znovu vypsané," dodal Štáhlavský.
Movo s Pars novou získaly v součtu zakázky za 3,2 miliardy korun, jde hlavně o zakázky na opravy osobních vagonů. Společnost CZ Loko pak získala kontrakt na opravy lokomotiv za miliardu korun, dceřiná společnost Českých drah DPOV bude za 904 milionů korun opravovat elektrické jednotky 460 a 471.
Tři menší zakázky na opravy pak získaly společnost Krnovské opravny a strojírny, ŽOS Vrútky a Legios.
Periodické opravy jsou větší opravy, které jsou předepsané výrobcem po ujetí určitého počtu kilometrů.