Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dráhy jezdí na lokálkách o čtvrtinu levněji. Aby nalákaly cestující

  7:46aktualizováno  7:46
České dráhy prodlouží o další rok slevovou akci, která má do vlaků zejména na některých lokálních tratích přilákat více cestujících. Slevy se vztahují na cestující, kteří nemají zákaznické karty.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Michal Klíma, MAFRA

Vyplývá to z nového vydání přepravního věstníku, který na svých stránkách zveřejnilo Ministerstvo dopravy. Dráhy nabídnou na více než čtyřech desítkách tratí po celé republice slevu 25 procent každému cestujícímu, i když nevlastní například zákaznickou In Kartu. Na jedné trati nabízí i poloviční slevu.

„Cílem této nabídky je především nabídnout vybraným skupinám cestujících akční cenu, která kompenzuje omezenou časovou konkurenceschopnost železniční dopravy na vybrané obvykle lokální lince vůči dopravě silniční,“ řekl mluvčí drah Petr Štáhlavský.

Podle něj může jít například o tratě, kde jízda vlakem trvá déle nebo je nádraží vzdálené od obce. „Na začátku zavedení této nabídky bylo snahou zejména zastavit poklesy v počtech cestujících na některých tratích, stabilizovat je a optimálně obrátit trend ve využití tratí a počty cestujících navýšit,“ dodal Štáhlavský. V případě některých lokálek totiž vlaky vozí velmi málo lidí a místo vlaku by stačil levnější autobus. Takové přesuny ale železniční nadšenci i starostové odmítají.

Sleva přitáhla o pětinu víc lidí

Přehled slev

Akviziční slevy, IN 25/IN 50 na vybraných tratích bez prokazování nároku platné od 1. 1. 2015

Dráhy tvrdí, že zlevnění zabralo a přitáhlo do vlaků více lidí. „Například u trati Benešov u Prahy - Trhový Štěpánov se počet cestujících zvýšil o více než dvacet procent. Právě tato trasa je jedinou, kde dráhy nabízí dokonce padesátiprocentní slevu. „Jsme přesvědčeni, že v těchto konkrétních vybraných případech jsou právě akční ceny významným faktorem pro stabilizaci a růst počtu cestujících i pro stabilizaci a růst tržeb,“ dodal Štáhlavský.

Dráhy na seznamu tratí nechaly i úseky, kde vlaky z různých důvodů už nejezdí. Například mezi Mšenem a Mělníkem je nahradily kvůli špatnému stavu trati autobusy, trať z Lovosic do Teplic zasypal sesuv půdy při povodních v loňském roce. 

Slevy jsou rizikem Českých drah. „Pokud proděláme, kraj to nedoplatí, pokud bychom ale vydělali tolik, že by byl překročen přiměřený zisk 5 %, pak si kraj sníží úhradu tak, aby nebyla tato hodnota překročena. Takže pro objednatele je to výhodné,“ vysvětlil Štáhlavský.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

První rok opravy dálnice D1.
Boj o osmimiliardové dokončení D1. Úřad vrátil Porr do soutěže

Antimonopolní úřad vrátil do hry o jednu z největších zakázek na českých silnicích sdružení firem vedené společností Porr. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD)...  celý článek

Platit kartou bude v Liberci možné už i v autobusech (ilustrační snímek).
Pípnutí místo lístku. Češi se učí platit za jízdu kartou, nahradí i kupon

Česká veřejná doprava zažívá nenápadnou, ale rychlou revoluci. Čím dál častěji lidem k jízdě stačí bezkontaktní platební karta. Dopravci v nich vidí možnost,...  celý článek

Ministerstvo dopravy zvažuje, že rozšíří mýto pro nákladní vozidla i na silnice...
Kupte si nás, nabídl Kapsch Ťokovi. Ministerstvo firmu na mýto nechce

Společnost Kapsch, která provozuje v Česku mýto, poprvé potvrdila, že nabídla prodej části svých aktivit státu. Nabídka podle vedení firmy platí stále,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.