Na trať Plzeň-Most vyjel první soukromý rychlík společnosti GW Trans Regio (11....

Na trať Plzeň-Most vyjel první soukromý rychlík společnosti GW Trans Regio (11. prosince 2016). | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Drážní úřad odstavil rychlík GW Train. Strojvedoucímu chyběly papíry

  • 147
Hned druhý den provozu rychlíků mezi Plzní a Mostem musí čelit soukromý dopravce GW Train Regio problémům. Drážní úřad zakázal jízdu jednoho z pondělních spojů kvůli tomu, že strojvedoucí firmy neměl podle kontroly všechna potřebná povolení.

Kontrolu a její výsledek potvrdil náměstek ředitele Drážního úřadu Ondřej Fanta. „Byl to neohlášený státní dozor, který souvisel se startem nového dopravce. Kolegové při kontrole zjistili, že strojvedoucí nemá seznání s tratí a nepovolili mu další jízdu s vlakem,“ řekl Fanta.

Kontroloři nastoupili do rychlíku v Žatci a v Plzni zkontrolovali strojvedoucího. V dokumentech chybělo ale potvrzení o tom, že proběhlo seznání s tratí. „Je to naše administrativní chyba. Seznání u něj proběhlo, což má potvrzené i na kartě zaměstnance u nás. Ale zapomněl jsme to uvést i v jeho osvědčení, které měl u sebe,“ řekl Robert Krigar, majitel GW Train Regio.

Seznání trati musí absolvovat pro trať každý strojvedoucí. Potvrzuje tím, že zná situaci na trati a organizaci provozu.

GW Train Regio rychlík v 10:05 zrušil. „Museli jsme vlak nahradit autobusem, přičemž došlo ke zpoždění vyššímu než 60 minut. Za vzniklé problémy se vám omlouváme,“ uvedl dopravce na svých stránkách.

Mezi oslovenými drážními odborníky se ale objevují i názory, že Drážní úřad překročil pravomoc. Jde o to, zda seznání platící vždy jeden rok musí mít strojvedoucí u sebe. „Je to administrativní chyba, která nijak neohrožuje bezpečnost provozu. Jde to bez problémů zjistit přímo u dopravce,“ míní drážní expert Jan Šatava. Podle něj je GWTR výjimkou, že uvádí přímo u osvědčení i tratě, kde strojvedoucí mohou jezdit. „Většina dopravců to řeší tím, že napíšou, že platí v celé síti SŽDC a s odkazem na kartu strojvedoucího, kterou má zaměstnavatel,“ dodal Šatava.

GW Train Regio začal jezdit na trase od neděle. Provoz rychlíků si u něj objednalo ministerstvo dopravy. Firma nabídla v soutěži na provoz výrazně nižší cenu, než dosud platily Českým drahám. Soutěž sice antimonopolní úřad zrušil, ministerstvo ale využilo možnosti podat nabídku přímo.

Soukromý dopravce vyjel na trať o víkendu: