Mladší Novotný rozjíždí v Česku společnost Rapid Express, která chce vstoupit na trh dálkových vlaků bez dotací, ale chce bojovat též o regionální dotované spoje.
"Jsou v tom moje peníze, ale jinak je to záležitost mého syna, já jsem tam jen starší přísedící,“ potvrdil včera MF DNES Novotný starší. Projekt financuje přes společnost Aakon Capital.
Firma zatím ke svým plánům mlčí, slibuje v nejbližší době vydání tiskového prohlášení. "Projekt je nyní ve finálních krocích přípravné fáze a čeká na výrobu a dodávku moderních švýcarských vlaků,“ píše na svých webových stránkách Rapid Express.
Firma už objednala vlaky
Vlaky skutečně už objednané má, a to od společnosti Stadler. "Mohu potvrdit, že kontrakt s nimi už uzavřený máme, detaily ale zveřejňovat nebudeme,“ sdělil Rudolf Kvetán, který je zástupcem Stadleru pro střední a východní Evropu.
Nepůjde o malou investici: cena jedné soupravy Stadler Flirt, která je zobrazena na obrázcích na webu Rapid Expressu, se pohybuje mezi 150 a 250 miliony korun, závisí to na její kapacitě a vybavení. Rapid Express oznámil, že souprav kupuje pět. Taková investice by mohla převýšit miliardu korun.
Jediný zádrhel pro Novotného společnost spočívá v tom, že dosud nemá železniční licenci. Podle svého webu má však v týmu několik železničních odborníků.
Podle deníku E15, který informoval o nové společnosti jako první, mají její vlaky jezdit mezi Ostravou a Prahou a konkurovat pendolinu i dalšímu projektu soukromého expresu firmy RegioJet.
Ten chce jezdit od poloviny příštího roku. Nakoupené k tomu má už lokomotivy, dodavatele vagonů zatím tají. "V následujících letech určitě přijdou další dopravci, což bude důkaz toho, že se železniční doprava v Česku mění v prostředí, kde fungují principy standardního podnikání,“ konstatoval mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.