Předvánoční nákupy přinášejí obchodníkům dlouho očekávané tržby

Předvánoční nákupy přinášejí obchodníkům dlouho očekávané tržby | foto: Monika Tomášková, MF DNES

Druhý adventní víkend přilákal do obchodů o třetinu více lidí

  • 21
Druhý adventní víkend přilákal do obchodů až o třetinu více lidí, než je běžné během roku. V pátek a v sobotu nakupovali zejména cukrovinky k Mikuláši, celý víkend pak byly v kurzu suroviny na pečení cukroví a vánoční dárky.

„Proti minulému víkendu jsme zaznamenali nárůst počtu zákazníků o 17 procent, tržby vzrostly až o 30 procent,“ uvedl ředitel komunikace společnosti Ahold Libor Kytýr.

Prodejny v rámci maloobchodního řetězce Albert podle něj nepocítily meziroční úbytek zákazníků ani snížení objemu nákupů. Spíše se měnila jejich struktura a lidé například více kupovali privátní značky.

Nejlepší nabídky z letáků

Nakupujete rádi zlevněné zboží v akci? Všechny aktuální letáky a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Uplynulá sobota a neděle byly podle mluvčího řetězce obchodů s elektronikou Proton-Euronics Bohuslava Komína co do tržeb i počtu zákazníků srovnatelné s minulým rokem.

„Proti předchozímu víkendu jsme zaznamenali nárůst zhruba o deset procent. Po dlouhé době to byl jeden z těch lepších víkendů,“ dodal. Hitem mezi vánočními dárky podle něj zůstávají od loňska LCD televize, které jsou ale letos až o třetinu levnější. Mezi drobnějšími spotřebiči výrazně vzrostl zájem o domácí pressovače, ale i holící strojky a epilátory.

Do Teska na dárky i potraviny

V hypermarketech Tesco stoupl podle mluvčí Evy Karasové prodej jednotlivých druhů zboží až o 50 procent.

„Zákazníci nejvíce nakupovali dárky a potraviny. Největší zájem je o hračky, oděvy, elektroniku, drobné elektro a kosmetiku. Z potravin zákazníci nejvíce nakupovali cukrovinky, mandarinky, banány a ořechy na Mikuláše, a vše, co je třeba na pečení,“ uvedla.

Specialitou letošních Vánoc je nástup slev v mnoha obchodech ještě před svátky. „Oproti loňsku jsme rozšířili sortiment o zboží s nižší cenou. Připravili jsme i větší akční nabídky. Do akčních nabídek zařazujeme více zboží a slevy jsme prohloubili až o 50 procent,“ potvrdila Karasová.

Obchodníci po zkušenosti z minulých let očekávají, že s blížícími se svátky nápor nakupujících dále poroste. Vyvrcholit by měl o Zlaté neděli. Další nával pak očekávají po Vánocích, kdy lidé začnou tradičně vyhledávat zlevněné zboží.

Vánoce do deseti tisíc

Podle průzkumu GE Money Bank každý Čech za vánoční dárky letos utratí v průměru 6276 korun. Za jídlo, pití, stromeček a další položky utratí Češi v průměru 3463 korun. Více než dvě třetiny z nich hodlají letos utratit stejnou částku jako v loňském roce. - o průzkumu čtěte více zde