Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Tomáš Krist, MAFRA

Sdružení dTest chystá žalobu na O2. Klame prý s mobilním internetem

  • 51
Sdružení dTest napadlo mobilního operátora O2 z klamání zákazníků v případech, kdy vyčerpají svůj objem dat pro mobilní internet. Pokud jim firma službu vypne, mají podle právníků dTestu klienti nárok na odstoupení od smlouvy. O2 tvrdí opak.

Ve sporu jde o hru se slovy. Vypnutí mobilního internetu po vyčerpání předplaceného objemu dat vidí dTest jako změnu podmínek služby, která zakládá nárok na odstoupení od smlouvy.

O2 však případy posuzuje jinak. Podle firmy jde o „změnu faktického nastavení služeb“ a odmítá zákazníkům podle právníků dTestu poskytnout možnost odstoupit od smlouvy.

O2 zásadně mění pravidla pro data. Po vyčerpání si zákazník připlatí

dTest je připraven podat žalobu, pokud O2 postoj nezmění. „Od tiskové mluvčí O2 jsme se včera dozvěděli, že operátor nemění smlouvy, ale jen ‚faktické nastavení služeb’, a že se zákazníkům k ničemu nezavázali, a dokonce, že jim vypínání internetu nařídil Český telekomunikační úřad,“ řekl právní poradce dTestu Miloš Borovička. „To je zcela nepochopitelný přístup k zákazníkům i právu jako takovému. Divíme se, ale i nás operátoři umí svým postojem překvapit.“

Borovička dodává, že smlouvu v právním smyslu netvoří jen formulář který spotřebitel podepisuje, ale také podmínky a ceníky, na které operátor odkazuje, nebo také informace z nabídek, které vymezují charakter služeb a řada dalších věcí.

Podle něj se poškození zákazníci mají bránit u Českého telekomunikačního úřadu. „Než změna vstoupí v účinnost, nabízí se podnět proti klamavým obchodním praktikám,“ uvedl.