Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

On-line rozhovor

Dva dny ve vlaku. Čtenářům popsal své zážitky redaktor Jan Sůra

Redaktor Jan Sůra
velikost textu:
vydáno 29.1.2016 12:55
Projezdil téměř třicet hodin v desítkách vlaků tří firem na trase Praha-Ostrava. Na kolejích strávil přes tři tisíce kilometrů. Redaktor iDNES.cz Jan Sůra dva dny testoval služby Českých drah, Leo Expresu a RegioJetu na hlavní trase mezi Prahou a Ostravou. Na zážitky a dojmy se ho ptali čtenáři v on-line rozhovoru.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 29. ledna 2016 do 14:00

OTÁZKA: Dobry den, udelate taky nekdy reportaz z lokalnich trati? Takovy Jihocesky kraj k tomu primo vybizi (dlouhe intervaly, chybi smysluplne prestupni vazby, casove polohy, preference bus dopravy misto zeleznicni, nizke cestovni rychlosti, atd.) Diky. Michal
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Dobrý den, je to určitě zajímavý námět. Ale vzhledem k tomu, co píšete, se obávám, že to bude na akce na několik týdnů:-) 29.1.2016 13:03
OTÁZKA: Jak se při těch svých několikadenních maratonech ve vlacích stíháte třeba vykoupat? Víťa
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Tohle byl pouze dvoudenní, takže jsem použil pouze zvýšenou dávku deodorantu. Všem spolucestujícím bych se proto rád omluvil za svoji přítomnost ve vlaku:)U třídenního jsem zvládl udělat přestávky na sprchu. 29.1.2016 13:04
OTÁZKA: Myslíte si, že je reálné, aby se zavedlo celorepublikové uznávání jízdného bez ohledu na dopravce? Teprve potom můžeme hovořit o otevření trhu mimo trasu Pha-Ova. Filip Brom
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Konkurence je čtyři roky a úvahy se nikam nepohnuly. Nezaznamenal jsem ani, že by MD v tomto směru nějak zásadně jednalo, stejně tak všichni tři dopravci. Je to určitě škoda, je určitě prostor mít jeden tarif a k tomu různé akční ceny pro jednotlivé dopravce. 29.1.2016 13:05
OTÁZKA: Co příště zkusit otestovat konkurenci na nějaké frekventované letecké trati, třeba Praha - Řím, či Praha Londýn, několikrát denně tam a zpátky :) Víťa
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Díky za tipl V redakci budou jistě z nákladů na toto testování nadšení, osobně se tomu rozhodně nebráním:-) 29.1.2016 13:06
OTÁZKA: Zajímalo by mě, kdo vás podplácí? Jančura bez pochyb, ale i u dalších kauz... Jan Zaplatil
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Zajímalo by mě, kdy jste si naposledy vzal prášek. 29.1.2016 13:06
OTÁZKA: Pojďte někdy otestovat lokálky kolem Prahy. V té směrem na Kladno a Rakovník je to někdy lahůdka Roman
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Vzhledem k neochotě krajů soutěžit provoz jsou lokálky a kvalita vlaků na nich určitě dobrým tématem. Zvláště, když vím, jak dopadly dobře soutěže na provoz regionálních tratí v Libereckém kraji. Regionova do Kladna je vskutku katastrofa, ostatně jako na všech tratích, kde je tato hrůza nasazena. 29.1.2016 13:07
OTÁZKA: Poměrně často se ve vašich zápiscích objevovaly zmínky o zpoždění, jako by to bylo naprosto běžné. To, že je zpoždění tak nějak vrozenou součástí železniční dopravy, již není nic neobvyklého - nicméně zrovna ka takové trati, jako je tato - tedy zaměřená na co nejvyšší rychlost a objem přepravených lidí, mi to nesedí. Jaké byly důvody dopravců pro tato zpoždění? Děkuji Pavel Mráček
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Souhlasím s Vámi, že to běžné není. Důvody uvádí dopravci různé, většinou výluky. Ty stále běží, zpomalená je například jízda železničním uzlem Olomouc. V úterý večer silně provoz ovlivnil požár vlaku mezi Velimí a Pečkami. Ve středu poslední spoj Leo Express byl zpožděn například chybným postupem dispečerů, tomuto problému se hodlám ještě věnovat. Nutno podotknout, že až na jediný případ se personál vždy za zpoždění omlouval. 29.1.2016 13:11
OTÁZKA: Výborná práce pane Sůra. Fandím Vám Michal Bock
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Díky:) 29.1.2016 13:11
OTÁZKA: Dobrý den ráda bych se zeptala, která společnost je nejshovívavější ke klientům pokud je na trati nějaké větší zpoždění?? Myslím tím vrácení peněz za jízdenku. Děkuji Katka
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Dobrý den, záleží na délce zpoždění a důvodu zpoždění. Obecně mám ale pocit, že i ti dopravci, kteří lákali na velkorysé kompenzace, dnes dělají vše pro to, aby neodškodňovali. 29.1.2016 13:12
OTÁZKA: Několik otázek: 1. Jak hodnotíte návazné služby dopravců (tedy bonusy před jízdou a po výstupu z vlaku)? Který dopravce je podle vás v tomto směru nejlepší? 2. Jaký je váš názor na zabezpečení stránek jednotlivých dopravců (ČD mají https, konkurence nikoliv)? 3. Sbíráte u ČD a Leo Expressu body za jízdy? Pokud ano, jste s těmito systémy spokojen nebo byste něco vylepšil? 4. Jak vnímáte to, že při rezervaci do vlaku Českých drah, který jede z ciziny, tak jste odkázán na náhodnou volbu místa (pokud samozřejmě nevíte podrobněji řazení vozů v rámci vlaku)? 5. Přijde vám správné, že v případě, že nyní České dráhy vypravují místo Pendolin běžné vlakové soupravy, že v těchto soupravách nevyčlení tichý vůz? Děkuji. Hruška Miroslav Miroslav Hruška
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Dobrý den ad 1: každý dopravce nabízí za nákup jízdenky různé slevy u svých partnerů - co si vzpomínám, u ČD mi přišla nabídka na slevu na nějaké předplatné nebo do Království železnic, LE a RJ má poměrně dost slev také. ad 2: nejsem odborník na IT, taže neumím posoudit ad 3. mám Leo Smile Card, ale příliš neřeším, že se sčítají nějaké body, je to jen kvůli té slevě 20%. ad 4: je to špatně, protože si nemůžete vybrat. ad 5: když budu trošku rýpavý, tak tyto vlakové soupravy byly tak prázdné, že v podstatě byly tichým vozem automaticky:-) 29.1.2016 13:16
OTÁZKA: V poslední době probíhá rozsáhlá rekonstrukce IV. koridoru (Praha - České Budějovice), po jejímž dokončení by měla trať být kvalitativně stejná, jako ta do Ostravy. Myslíte si, že poté provoz na této trati bude podobný jako do Ostravy? (ve smyslu konkurence více dopravců, nasazování nejlepších vlaků, servisu atd.) Děkuji Pavel Mráček
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Obávám se, že rozhodně nebudou tři dopravci, max jeden další. Výhoda trati Praha - Ostrava je, že spojuje dost velkých měst, v Českých Budějovicích by sice chtěl žít každý, ale moc velké nejsou:-) 29.1.2016 13:17
OTÁZKA: Opomněl jste zmínit důležitý fakt, aby cestující nedopadli jako nedávno já, když jsem musela u ČD za jízdenku pro dospělého na rychlík z Prahy–Vysočany přes Prahu hl. n. do Ostravy zaplatit 490 Kč. Tuto absurdní nespravedlnost cen ČD mi potvrdil web ČD i pro Pendolino na dnes dopoledne: z Praha hl. n. do Ostrava hl. n.: 356 km za 234Kč, z Praha–Vysočany do Ostrava hl. n.: 362 km za 525 Kč a např. z Praha–Vršovice do Ostrava hl. n.: 359km za 521 Kč. Proč jste tuto důležitou věc v článku neuvedl? Hana Jandíková
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Beru to už jako trošku profláknuté téma,které se psalo xkrát. Mimochodem, ten samý problém má RegioJet a Student Agency. V době, kdy měli svoji akční jízdenku za 79 Kč Praha - Ostrava, prodávali jízdenku Liberec - Ostrava za rozhodně vyšší cenu, než součet jízdenky Liberec - Praha a Praha - Ostrava 29.1.2016 13:18
OTÁZKA: Zdravím, chystáte se, nebo podnikáte u cestujících ve vlacích i nějakou anketu a nezávislý průzkum? Jak to vypadalo ve vlacích RJ s častou poruchou WC, která nastává téměř pravidelně. Milda
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Poruchu jsem zaznamenal ve voze Astra. Jedna toaleta nefunkční, jedna svítila obsazená, i když byla prázdná. 29.1.2016 13:19
OTÁZKA: A ještě tři otázky: 1. Máte doma nějakou modelovou železnici jako správný železniční fanda či hrajete na počítači někdy Open Transport Tycoon? 2. Máte nějaký velký železniční sen, který byste chtěl realizovat? 3. Prospělo by trati Praha - Ostrava to, že by byl zaveden celostátní integrovaný dopravní systém a lá Švýcarsko? Miroslav Hruška
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: 1. nemám:)Tycoon jsem hrál, někdy v pubertě, ale je to hrozný žrout času. 2. Transibiřská magistrála 3. Prospěl. Ale záleží, kolik by stál. Pokud tolik, co kilometrové jízdné u ČD a nebyla jiná cena, tak rozhodně neprospěl. 29.1.2016 13:21
OTÁZKA: neměl by redaktor iDnes zachovávat dekorum a nepodléhat emocím při diskuzís s tazateli? Např. Vaše odpověď panu Zaplatilovi je vyloženě dětinsky umanutá a konfrontační. František Kabrhel

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.