Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dva dny ve vlaku. Čtenářům popsal své zážitky redaktor Jan Sůra

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 29. ledna 2016 do 14:00

OTÁZKA: Dobrý den, jsem pravidelný cestující na této trase a měl bych dva dotazy. 1. proč se dávno nezačal modernizovat úsek z Hranic na Moravě přes Vsetín do na hranice se Slovenskem, vždyť je to důležitá spojnice na Slovensko. Tato trať (byť je mezinárodní) je v zoufalém stavu vč. přilehlých stanic a zastávek. 2. Proč tu jde výstavba nových tratí tak pomalu ve srovnání třeba s Rakouskem, kde už mají taky VRT, proč se dávno nezačaly stavět v CŘ, a jen se přešlapuje stále na místě a maximálně se modernizují stávající tratě, jejichž kapacita je už stejně dávno vyčerpaný - viz trať Pha- Ova... Díky za odpověď anonym
OTÁZKA: Dobrý den, vlakem cestuji často dokonce vlastním IN100. Bojím se však, že mi soukromní dopravci v budoucnu přinesou zhoršení, protože nebudou tyto a podobné nabídky uznávat. Tím nechci tvrdit, že monopol ČD je dobrý, ale pro mě má své výhody Jan Koběrský
OTÁZKA: Dobry den, Jakub Gregor zminoval sebevzdelavani v oblasti gramatiky .... pozor uz ted na odpovedi, v dotaze o policistech ve vlaku pisete "policiste jely trasu". :) Ale ted k otázce - nemate blizsi informace o modernizaci kousku trati Otrokovice - ZLIN ? ta jednokolejka je tragedie... Diky, TC Tomáš Cabák
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, zda byste mohl napsat celkovou cenu jízdenek u jednotlivých dopravců (včetně příplatků). Podle mě by to mohlo být zajímavé porovnání, kolik stojí průměrně 1km u jednoho dopravce, ať už se jedná o akční nebo neakční jízdné. Děkuji Michal
OTÁZKA: Dobrý den.Co si myslíte o cenách všech tří dopravců v trati Ostrava hl.n. - Ostrava Svinov.Tady asi konkurence neexistuje bud to nejde u R.J. koupit vůbec nebo u LE velmi draho.Zkuste zjistit proč??? Díky František Hála
OTÁZKA: dobrý den Je to sice z jineho soudku, ale otazku zkusim polozit. Nedavno mi byl smazan diskuzni ucet, ponevadz jsem mel podle vasich kolegu 10 nekultivovanych prispevku. Kdyz jsme se o tom bavil s p Janku, vubec mi to nedokazala vysvetlit, co na tom bylo nekultivovaneho, ale stejne me nechala zablokovaneho. Chci se tedy zeptat, jeslit u idnes je ted politika zablokovat vsechny diskutujici, kteri nejdou s proudem z agrofertu a kremlu, nebo je to jen omyl? Podle toho, jak ted rudne diskuze na idnes bych skoro soudil, ze je to zamer. Kontaktoval jsme i primo idnes, ale do dens se mi odpovedi nedostalo. dekuji jirka
OTÁZKA: Jezdím pravidelně mezi trasou Praha-Ostrava a měl jsem možnost vyzkoušet všechny spoje a udělat si tak osobní porovnání, jaké výhody poskytují jednotliví dopravci. Chápu, že článek je určen zejména pro ty, kteří moc vlakem necestují. Osobně mi Váš článek nepřinesl nic nového, co ale přinesl Vám? Jste častý cestovatel na této trati nebo to pro Vás byla nová zkušenost? Díky za odpověď. Cestovatel
OTÁZKA: Dobrý den, děkuji za zajímavé postřehy v testu. Zajímal by mě váš názor na kompenzace ze strany SŽDC. Nemám na mysli zpoždění z důvodů oprav, ale mimořádnosti (např. nehoda s drážním vozidlem v Úvalech apod.). Děkuji za odpověď :-) Eva Kafková
OTÁZKA: Máte zkušenost s hloubkaři? franta
OTÁZKA: Proč myslíte, že celá ta věc s otevřením železnice jde v naší republice tak pomalu a ztuha? Pusti konkurenci na jednu trať byl obrovský problém a regionální tratě to je úplně neřešitelný a navíc zabetonovaný problém do roku 2019? A přitom konkurence je ten motor, co vnáší ten čerstvý vítr. Ondřej Krba
OTÁZKA: Dobrý den, pěkný test, díky za něj. Jakého dopravce volíte pane Sůro vy? Máte nějaké obliby, nebo je to podle ceny či podle času, jak potřebujete? A jaký máte názor na veřejnou dopravu na jihu Čech? Proč myslíte, že je tam tak zlá? Díky moc. Jaroslav Pšeničný
OTÁZKA: Dobrý den, v článku píšete, že se o vás ČD postarají, pokud vám ujede přípoj kvůli zpoždění. Jak? A Platí to všude, ne jen na téhle trase? v praxi jsem se s ničím takovým nesetkal. Filip
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kolikrát jste potkal ať už na nádraží a nebo ve vlaku policisty a cítil jste se na nádražích bezpečně? Karel N.
OTÁZKA: Dobrý den, drncá to ještě při jízdě přes výhybky? JCH
OTÁZKA: Jaké dáváte šance Arrivě mezi Prahou a Trenčínem? Karel
OTÁZKA: Chtěl bych se zeptat na názor k nasazování Elefantů na posilové rychlíky na ramena Pha - Ostrava, Pha - Vsetín vzhledem k pohodlí cestujících. Například v Německu jsou podobná vozidla na tak dlouhé vzdálenosti běžná. A druhá otázka: Vaše nejoblíbenější hnací vozidlo? Edelmann
OTÁZKA: Dobrý měl jste možnost vyzkoušet i noční vlaky? Katka
OTÁZKA: "Zvláště, když vím, jak dopadly dobře soutěže na provoz regionálních tratí v Libereckém kraji. Regionova do Kladna je vskutku katastrofa, ostatně jako na všech tratích, kde je tato hrůza nasazena." Znamená to, že jinde nová vozidla nejezdí? Vaše teze je nesmysl. .Důležité je , co chce objednavatel dopravy i po dosavadním dopravci. Stejně tak regionova. Na špatné trati jede i nový vlak hlučně a s vibracemi. Zkuste si jakýmkoliv vlakem jet po trati, kde je na části nový a starý svršek a okamžitě poznáte rozdíl. josef labaj
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaký máte názor na stav, kdy se začne soutežit a MD zadá třeba linku Praha - Děčín dopravci RJ, linku Hamburk mají ČD, R UnL - Liberec vyhraje Arriva a Os do Rumburku vysoutěží třeba Trillex. Nyní je vše s ČD a na trati nabízí akční jízdenku za 139 Kč v čase odjezdu. Kdyby to takto dopadlo, tak se cestujícím zdraží zízdné třeba o více jak 50%, protože nikdo nic na takovéto přestupní vazby nabízet nebude. (Ikdyby MD nařídilo dopravcům uznávat Jednu jízdenku, tak základní jízdné dle tarifu MD bude pro takovéto relace neupotřebitelné.) Poté se stane železniční doprava nekonkurenceschopná a lidé přesednou do aut a autobusů. Rovněž pro cestující mezi Děčínem a UNL bude použitelnost různých traťových jízdenek nulová, když budou muset čekat na "svého" dopravce. Je to vidět nyní, kdy dopravce Trillex není zapojen do tarifu DUK. Děkuji a přeji pěkný den. Přemysl
OTÁZKA: Dobrý den, pane Sůro, udělal jste si ve vlaku čas např. na sebevzdělávání v oblasti gramatiky, interpunkce apod.?:-) Jakub Gregor
OTÁZKA: Dobrý den, u kterého z dopravců jste se cítil nejvíc komfortně po všech směrech? Pohodlí, servis, personál. Děkuji Viktorie Vacková
OTÁZKA: K dnešnímu testu: vozy Astra v RegioJetu jsou pro mě, manžela i dospívajícího syna zatím to bezkonkurenčně nejlepší na české železnici. A vždycky jsme v nich své latté jak z nejlepší kavárny a croissanty apod. bez problémů dostali, i opakovaně. Říkáte monitory v sedačkách, ale nezmiňujete možnost najít si v nich noviny, časopisy, knihy, hrát hry, koukat se na filmy, poslouchat hudbu aj. To vše musí znít cestujícím ČD z jiných tratí jako sci-fi. I z formulací u jiných aspektů se žel nemůžu zbavit dojmu, že přes proklamovanou objektivitu nenápadně podrážíte nohy RegioJetu. Hana Jandíková
OTÁZKA: Dobrý den, chválím test. Velmi vyvážený a zajímavý. Je jasné, že do něj nejde napsat všechno. Měl bych pro vás námět na článek: Přeshraniční regionální doprava, úpadky jsou příšerné a ceny jízdenek někdy naprosto nesmyslné. Př. Babylon - Furth 107 korun ! Petr Nechanický
OTÁZKA: D. D. mohl byste napsat u všech tří základních vlaků na té trase (Pendolino, Leo, RegioJ) u každého jedno plus a jedno minus, které se Vám v souvislosti s cestováním právě tom typu vlaku vybaví? Děkuji. Jana Valentová
OTÁZKA: Kde byli nejhezčí vlakušky? Vv
OTÁZKA: neměl by redaktor iDnes zachovávat dekorum a nepodléhat emocím při diskuzís s tazateli? Např. Vaše odpověď panu Zaplatilovi je vyloženě dětinsky umanutá a konfrontační. František Kabrhel
OTÁZKA: A ještě tři otázky: 1. Máte doma nějakou modelovou železnici jako správný železniční fanda či hrajete na počítači někdy Open Transport Tycoon? 2. Máte nějaký velký železniční sen, který byste chtěl realizovat? 3. Prospělo by trati Praha - Ostrava to, že by byl zaveden celostátní integrovaný dopravní systém a lá Švýcarsko? Miroslav Hruška
OTÁZKA: Zdravím, chystáte se, nebo podnikáte u cestujících ve vlacích i nějakou anketu a nezávislý průzkum? Jak to vypadalo ve vlacích RJ s častou poruchou WC, která nastává téměř pravidelně. Milda
OTÁZKA: Opomněl jste zmínit důležitý fakt, aby cestující nedopadli jako nedávno já, když jsem musela u ČD za jízdenku pro dospělého na rychlík z Prahy–Vysočany přes Prahu hl. n. do Ostravy zaplatit 490 Kč. Tuto absurdní nespravedlnost cen ČD mi potvrdil web ČD i pro Pendolino na dnes dopoledne: z Praha hl. n. do Ostrava hl. n.: 356 km za 234Kč, z Praha–Vysočany do Ostrava hl. n.: 362 km za 525 Kč a např. z Praha–Vršovice do Ostrava hl. n.: 359km za 521 Kč. Proč jste tuto důležitou věc v článku neuvedl? Hana Jandíková
OTÁZKA: V poslední době probíhá rozsáhlá rekonstrukce IV. koridoru (Praha - České Budějovice), po jejímž dokončení by měla trať být kvalitativně stejná, jako ta do Ostravy. Myslíte si, že poté provoz na této trati bude podobný jako do Ostravy? (ve smyslu konkurence více dopravců, nasazování nejlepších vlaků, servisu atd.) Děkuji Pavel Mráček
OTÁZKA: Několik otázek: 1. Jak hodnotíte návazné služby dopravců (tedy bonusy před jízdou a po výstupu z vlaku)? Který dopravce je podle vás v tomto směru nejlepší? 2. Jaký je váš názor na zabezpečení stránek jednotlivých dopravců (ČD mají https, konkurence nikoliv)? 3. Sbíráte u ČD a Leo Expressu body za jízdy? Pokud ano, jste s těmito systémy spokojen nebo byste něco vylepšil? 4. Jak vnímáte to, že při rezervaci do vlaku Českých drah, který jede z ciziny, tak jste odkázán na náhodnou volbu místa (pokud samozřejmě nevíte podrobněji řazení vozů v rámci vlaku)? 5. Přijde vám správné, že v případě, že nyní České dráhy vypravují místo Pendolin běžné vlakové soupravy, že v těchto soupravách nevyčlení tichý vůz? Děkuji. Hruška Miroslav Miroslav Hruška
OTÁZKA: Dobrý den ráda bych se zeptala, která společnost je nejshovívavější ke klientům pokud je na trati nějaké větší zpoždění?? Myslím tím vrácení peněz za jízdenku. Děkuji Katka
OTÁZKA: Výborná práce pane Sůra. Fandím Vám Michal Bock
OTÁZKA: Poměrně často se ve vašich zápiscích objevovaly zmínky o zpoždění, jako by to bylo naprosto běžné. To, že je zpoždění tak nějak vrozenou součástí železniční dopravy, již není nic neobvyklého - nicméně zrovna ka takové trati, jako je tato - tedy zaměřená na co nejvyšší rychlost a objem přepravených lidí, mi to nesedí. Jaké byly důvody dopravců pro tato zpoždění? Děkuji Pavel Mráček
OTÁZKA: Pojďte někdy otestovat lokálky kolem Prahy. V té směrem na Kladno a Rakovník je to někdy lahůdka Roman
OTÁZKA: Zajímalo by mě, kdo vás podplácí? Jančura bez pochyb, ale i u dalších kauz... Jan Zaplatil
OTÁZKA: Povite nam nejakou veselou historku z cestovani? Michal
OTÁZKA: Co příště zkusit otestovat konkurenci na nějaké frekventované letecké trati, třeba Praha - Řím, či Praha Londýn, několikrát denně tam a zpátky :) Víťa
OTÁZKA: Jak se při těch svých několikadenních maratonech ve vlacích stíháte třeba vykoupat? Víťa
OTÁZKA: Myslíte si, že je reálné, aby se zavedlo celorepublikové uznávání jízdného bez ohledu na dopravce? Teprve potom můžeme hovořit o otevření trhu mimo trasu Pha-Ova. Filip Brom
OTÁZKA: Dobry den, udelate taky nekdy reportaz z lokalnich trati? Takovy Jihocesky kraj k tomu primo vybizi (dlouhe intervaly, chybi smysluplne prestupni vazby, casove polohy, preference bus dopravy misto zeleznicni, nizke cestovni rychlosti, atd.) Diky. Michal

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.