Dvě třetiny ze 120 tisíc hlasujících uvedly, že by na hodinovém letu klidně stály, pokud by to pro ně znamenalo letenku zdarma.
Šedesát procent cestujících navíc v anketě uvedlo, že by měli mít cestující na výběr na krátkých linkách mezi místy k sezení a na stání jako v autobusech či jiné veřejné dopravě. Menšina (42 %) uvedla, že by během letu stála, pokud by cestující platili o polovinu méně, než kdyby seděli.
Podle mluvčího Ryanairu Stephena McNamary výsledky ukazují, že lidé chtějí volbu mezi cestou vsedě a vestoje. "Budeme dál tento koncept zkoumat společně s Boeingem a leteckými úřady v USA a Evropské unii," dodal McNamara.
Lety na stojákaZajímá vás, jak se bude létat "na stojáka"? Airbus už zpracoval první návrh. Podívejte se zde |
Nápad létat "na stojáka" nepochází od Ryanairu. Jeho šéf Michael O´Leary se nechal inspirovat čínskými aerolinkami Spring Airlines, které už požádaly tamní úřady o povolení. Touto cestou se vydala i nejsilnější nízkonákladová společnost, která požádala Boeing, aby vnitřek takového letadla navrhl. - více čtěte Lety "na stojáka" plánují i v Evropě
Spring Airlines si od kroku slibují, že by se mohlo letadly přepravovat o 40 procent více cestujících, což by vedlo i ke snížení cen letenek.