Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Tomáš Hájek, MAFRA

Stejná trasa, dvě ceny. Dráhy na webu účtovaly vyšší cenu kvůli výluce

  • 43
České dráhy si účtovaly až o desítky korun vyšší ceny u jízdenek zakoupených přes e-shop na trati Praha - Týnec nad Sázavou. Mohla za to chyba v systému, který kvůli výluce spočítal cenu z delší trasy. České dráhy budou cestujícím náklady kompenzovat.

Na problém upozornil redakci iDNES.cz jeden z cestujících, který si chtěl přes web zakoupit jízdenku ze stanice Praha-Zbraslav do Kamenného Přívozu. Všiml si však toho, že skupinová jízdenka pro dva lidi se psem by přes internet vyšla na 238 korun, tedy o 71 korun dráž než papírová jízdenka (167 korun). Přes e-shop měl zaplatit za psa 60 korun, tedy dvojnásobek běžné sazby, dražší však bylo i samotné jízdné.

"Určitě nebudu jediným, koho tato společnost zkusila okrást, nebo přímo okradla," rozčiloval se cestující. Kolik lidí se s problémem setkalo a o jakou částku zákazníci státního dopravce přeplatili, není jasné.

České dráhy rozdíl v cenách vysvětlily chybou v systému, kterou společnost po upozornění redakce během pondělka odstranila. E-shop chybně započítal delší trasu do cíle kvůli náhradní dopravě z Měchenic, kde mimořádně končí vlaky vypravené z Prahy. Do Měchenic by vlak na požadované trase normálně nezajížděl, kvůli výluce se však v obci přestupuje na autobus. Trasa, z níž systém vypočítal cenu, se prodloužila o tuto zajížďku.

Stejná trasa, dvě různé ceny. České dráhy účtovaly až o desítky korun vyšší jízdné v e-shopu. Chybu ve výpočtu opravily po týdnu.

"Ačkoliv během výluky platí přímé jízdenky Praha - Vrané nad Vltavou - Davle - Kamenný Přívoz - Čerčany i přes Měchenice, eShop čtyřkilometrovou zajížďku do Měchenic do ceny jízdného a přepravného pro psa zahrnul, což se projevilo ve vyšší ceně dokladu," vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Pošta.

Výluka v úseku Skochovice - Týnec nad Sázavou platí od 1. do 30. dubna. Systém byl špatně nastavený v prvním dubnovém týdnu. "Různá cena při výdeji na pokladní přepážce a v eShopu Českých drah vznikla nedopatřením," omluvil se mluvčí s tím, že ČD nabídne kompenzaci těm, kteří kvůli chybě zaplatili na e-shopu vyšší částku. Doklad mohou cestující reklamovat na kontaktním centru Českých drah.