Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Potraviny z internetu dobývají regiony. Rohlík.cz míří do krajských měst

  10:41aktualizováno  10:41
Internetový supermarket Rohlik.cz expanduje do pěti českých měst. Nově bude rozvážet v Plzni, Liberci, Ústí nad Labem, Hradci Králové a Pardubicích. Díky tomu bude dostupný pro 2,5 milionu obyvatel. Firma to oznámila ve středu. Závozové území rychle rozšiřují i konkurenční e-shopy s potravinami.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Zákazníky v nových lokalitách bude Rohlik.cz obsluhovat z pražského skladu. „V roce 2016 jsme se soustředili na Prahu. Poptávka je zde tak velká, že na expanzi nebyl prostor. Letos jsme po Liberci, Ústí nad Labem, Plzni, Hradci Králové a Pardubicích připraveni se postupně rozšířit i do dalších měst,“ uvedl zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr. E-shop dosáhl loni obratu kolem miliardy korun.

Rozvoz potravin až domů v Česku kvete. Dodavatelé jezdí i do okolí měst

Konkurenční Košík.cz začal v prosinci rozvážet zboží například v Chomutově, Mostě, Hradci Králové, Olomouci, Brně, Přerově, Ostravě a Frýdku-Místku. Služba je tak dostupná pro 5,5 milionu zákazníků. Tržby chce firma letos zvýšit na miliardu korun.

Také Kolonial.cz chystá další expanzi. E-shop nabízí 11 500 položek potravin i potřeb pro domácnost a je dostupný pro tři miliony obyvatel. Pokrývá mimo jiné Prahu, střední Čechy, Plzeň, Rokycansko, Hradec Králové či Pardubicko.

Nákupy potravin z domu jsou na vzestupu

Kolonial také chystá změny, chce se stát jedničkou na trhu pro velké zásobovací nákupy jak domácností, tak pro firmy. E-shop už přepracoval svůj web. „V blízké budoucnosti pak Kolonial zjednoduší a zrychlí nákupy pomocí nabídky automatického doplňování košíku v případě docházejících potravin nebo rychlých asistovaných nákupů,“ uvedl marketingový ředitel Ondřej Tomeš.

Nejdéle na on-line trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco, dále třeba Nakupdomu.com, Myfoodmarket.cz, Potravinydomu.cz, NakupteSi.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i řetězec Globus či diskont Lidl.

Prodej potravin přes internet patřil loni k nejrychleji se rozvíjejícím kategoriím zboží. České domácnosti loni nakoupily přes internet potraviny a nealkoholické nápoje za tři miliardy korun, meziročně o 40 procent víc, vyplývá z údajů společnosti GfK.

Archivní video: Chaotický sklad je základ pro on-line potraviny:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto.
Bezlepkové potraviny mají méně bílkovin a vlákniny, více éček a vyšší cenu

V obchodech přibývá potravin s označením „bez lepku“. Pro lidi s celiakií, nesnášenlivostí lepku, je taková dieta nutností. V poslední době se ale stala módním...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Mnichov vyhlásil boj kelímkům na kávu. Denně se jich vyhodí 190 tisíc

Mnichovu se nelíbí rostoucí spotřeba papírových kelímků na jedno použití. Město proto představilo plán, který má vzniku nerecyklovatelného odpadu zamezit....  celý článek

Slovenské křupky značky Trudi obsahovaly nebezpečná azobarviva.
Pozor na dětské křupky. Inspektoři v nich našli nebezpečná azobarviva

Hned tři druhy nepovolených syntetických azobarviv odhalila Státní zemědělská a potravinářská inspekce v kukuřičných křupkách pro děti. Konkrétně se jednalo o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.