Firma to vysvětluje tím, že klienti tak budou mít jasný přehled o ceně od prvního okamžiku rezervace. Většina ostatních dopravců se ale k takovému kroku nechystá a striktně odlišují cenu letenky od dalších tax, na něž dopravce nemá vliv.
EasyJet v současnosti zobrazuje separátně od ceny letenky pouze daň odváděnou státu za každého pasažéra odlétajícího z letiště. Od letní sezony chce i tuto daň zahrnout do ceny tak, aby klient hned při prvním výběru viděl konečnou cenu včetně všech poplatků, řekla Pavla Šeborová, která firmu v ČR zastupuje.
Podobně například Germanwings při marketingových akcích udává cenu od 19 eur za letenku včetně všech poplatků.
Zpravidla ale pasažéři při rezervaci vidí samostatně cenu letenky a zvlášť poplatky. ČSA kalkuluje mimo cenu letenky všechny poplatky, jako například letištní odletové a příletové poplatky, bezpečnostní, manipulační poplatek za vystavení letenky a palivový příplatek, který se už na dálkových letech vyšplhal na 840 korun. - více zde
Takový způsob účtování je podle mluvčí ČSA Jitky Novotné vůči zákazníkům transparentní. "Naši klienti jsou vždy přesně informováni o aktuální celkové ceně a její skladbě v době nákupu letenky," dodala.
V průměru se celková cena poplatků u ČSA pro cesty po Evropě pohybuje od 2500 Kč do 3000 Kč. Rozdíly způsobují vždy odletové a příletové taxy cílové destinace. Manipulační, bezpečnostní a palivový poplatek i odletová taxa z Prahy je vždy stejná.
Ani druhý domácí dopravce Travel Service na svých nízkonákladových pravidelných linkách SmartWings neuvažuje o zahrnutí poplatků do cen letenky. Cena u SmartWings se skládá z vlastního jízdného od 990 korun za jednosměrnou letenku právě příslušných poplatků, které zpravidla nepřesáhnou tisíc korun.
O "all inclusive" cenách neuvažují ani společnosti KLM či Lufthansa.