Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


EasyJet cílí na byznysmeny. Platí víc a pomohou aerolinkám překonat krizi

  15:12aktualizováno  15:12
Britská nízkonákladová letecká společnost easyJet hodlá překonat přicházející krizi s pomocí firemních klientů. V Praze jich má zatím málo, a tak se právě na propagaci této destinace zaměří. Firemní klienti totiž aerolinkám přinášejí několikanásobně vyšší příjmy za pasažéra než běžní cestující.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Firemní klienti zaujímají v portfoliu britských aerolinek zhruba 18 procent cestujících. Vzhledem k tomu, že často plánují své lety na poslední chvíli, platí za letenky několikrát vyšší cenu než ostatní cestující.

Tak například manažer, který by chtěl zítra v noci odletět z Prahy na letiště Gatwick u Londýna a kupoval by si letenku teprve dnes, by za cestu na druhé největší britské letiště zaplatil 2 719 Kč. Pokud by si stejný let naplánoval v předstihu až na 1. února 2012, zaplatil by dnes jen 789 Kč.

Manažeři neskrblí, aerolinky je proto milují

Manažeři ale své schůzky takto dopředu většinou neplánují a díky tomu na nich aerolinky vydělávají. "Zhruba pětina našich firemních zákazníků nám přináší větší příjmy než zbývajících osmdesát procent cestujících," říká manažer easyJetu pro severní Evropu Thomas Haagensen.

easyJet

Britská nízkonákladová společnost vznikla v roce 1995. Založil ji řecko-britský milionář Sir Stelios Haji-Ioannou. On a jeho příbuzní drží nyní ve firmě většinový podíl, zhruba 38 procent akcií. Vedení firmy má však s většinovým akcionářem napjaté vztahy. V minulosti firmě například hrozil, že přijde o značku easy, pokud se budou její lety opožďovat. Vedení firmy s ním také složitě vyjednává o výplatě speciální dividendy.

Společnost sídlí v britském Lutonu. Nyní má zhruba 7 300 zaměstnanců. Pracuje pro ni 1 900 pilotů a zhruba 4 500 členů palubního personálu.

Tržby firmy v uplynulém finančním roce stouply o 16 procent na 3,45 miliardy liber.

Firma provozuje téměř 600 linek ve 30 zemích, které zajišťuje 200 letadly. Z Prahy létá do Londýna (Gatwick, Luton), Paříže, Milána, Amsterodamu, Bristolu a Lyonu.

"Vedle rezervací na poslední chvíli utrácejí více také za další služby, jako je přednostní odbavení na letišti, následná cesta k hotelu či ubytování. Rádi si na palubě dopřejí také občerstvení či kupují dárky," vyjmenovává Haagensen důvody, proč jsou firemní klienti atraktivní.

Dalším důvodem je také to, že firmy vysílají své zaměstnance na služební cesty do zahraničí v průběhu celého týdne, což aerolinkám přináší pravidelný příjem a snižuje závislost na lidech cestujících výhradně na dovolenou v létě či na krátký víkendový pobyt.

EasyJet se začal na firemní klientelu zaměřovat letos, což mu přineslo zhruba pětinový růst v tomto segmentu zákazníků. Pokračovat v tom bude i nadále a výrazněji chce posílit své úsilí hlavně v Praze, ta totiž z pohledu podílu firemních klientů pokulhává za ostatními destinacemi. Ruzyňské letiště totiž "nabírá" jen 13 procent firemních klientů, evropský průměr je 18 procent.

"Praha je pro navýšení firemních klientů dobrým místem. Je dobrým turistickým cílem pro zahraniční klientelu i dobrým místem pro byznysmeny z Česka," vysvětluje Cath Lynnová, ředitelka oddělení zákazníků a tržeb.

Že je Praha pro easyJet atraktivní, doložila také poslední firemní čísla. Počet zákazníků nízkonákladové společnosti v uplynulém finančním roce (končí v září) stoupl o 12 procent na 54,5 milionu. V Praze se ale zvyšoval rychleji, konkrétně o 16 procent. 

EasyJet posílí propagaci i linky do Itálie

EasyJet se proto podle Lynnové zaměří na propagaci firemních lákadel, jako je možnost vytisknout si letenku až dva měsíce předem (aerolinky většinou umožňují odbavení po internetu teprve 24 hodin před odletem, což znevýhodňuje cestující, kteří v tu dobu nemají přístup k internetu), či zakoupení takzvané volné letenky (flexi fare), která lidem umožňuje měnit termín odletu.

"Příští rok také plánujeme zvýšit počet letů z Prahy do italského Milána a rozšířit propagaci pražské destinace i přes úřady cestovního ruchu či velké cestovní agentury," dodává Haagensen.

Firmě do září stouply příjmy o 16 procent. V následujícím fiskálním roce ale aerolinky očekávají kvůli nejisté situaci v Evropě nižší poptávku. Důraz na firemní klienty by je však měl udržet nad vodou a navýšit příjem podle současných odhadů až o pět procent.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

ČEZ
Čistý zisk ČEZ vzrostl o 21 procent na 16,7 miliard korun

Čistý zisk energetické společnosti ČEZ stoupl v pololetí meziročně o 21 procent na 16,7 miliardy korun. K růstu dopomohly mimořádné příjmy z prodejů akcií MOL...  celý článek

Obal kořenící směsi Kucharek je nápadně podobný obalu známější Podravky.
Podravka získá od polského plagiátu Kucharek 200 tisíc, rozhodl soud

Potravinářská společnost Podravka získala 200 tisíc korun jako zadostiučinění za nutnost domáhat se svých práv soudní cestou proti firmě Pěkný - Unimex z...  celý článek

Ředitel společnosti Spak Sušice Tomáš Froyda. (16. prosince 2016)
Sušický kečupář Spak nemá dost lidi, některé výrobky škrtne

Zatímco zájem o dresinky klesá, kečupům Spak se daří. Nyní však firma plánuje nabídku zúžit. Důvodem je nedostatek personálu, se kterým se firma potýká.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.