"Pro dovolenou jsme si je vybrali právě kvůli nabídce dvou dětí zdarma. Až při rezervaci jsme se dozvěděli, že za obě děti chtějí skoro osm tisíc korun," popisuje Jan Boura z Trutnova.
Podle právníků i lidí z oboru jde o typickou klamavou reklamu. "Je to postižitelné pokutou, žalovat je mohou i konkurenti, kteří se cítí takto poškozeni," upozorňuje advokát Filip Winter, který se reklamou dlouhodobě zabývá.
Podobný názor má i Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří. "Když je něco zdarma, tak by to mělo být zdarma," říká Papež. Podle něj by přitom stačilo, kdyby do reklamy Blue Style napsal, že pobyt dětí je zdarma, nikoliv celý zájezd.
"Je to akce rivalů"
S podobnými praktikami počítá zákon o ochraně spotřebitele. Ten říká, že pokud někdo uvádí u výrobku či služby slovo zdarma a spotřebitel musí vynaložit jakékoliv náklady, jde o klamavé obchodní jednání.
Blue Style reklamu za klamavou nepovažuje, protože odkazuje i na webové stránky firmy.
"Průměrný zákazník nemá problém s dostupností relevantních informací, na které je námi srozumitelně odkázán," vyjádřila se obchodní a marketingová ředitelka firmy Lenka Berberi.
Poznámka o příplatcích však byla až do včerejška jen v tiskových reklamách, na billboardech chyběla. Po dotazu MF DNES včera cestovka nechala na billboardy přilepit i informaci o povinných příplatcích.
Upozornění čtenáře na klamavou reklamu však Blue Style považuje za akci konkurence "Pevně věřím, že vámi přeposlaný dopis byl objednaný a manipulovaný ze strany naší konkurence," obviňuje rivaly Berberi.