„Rok 2015 lze hodnotit jako jeden z nejlepších v historii,“ uvedl ve výroční zprávě jednatel společnosti Vítězslav Tymr. V mnoha finančních ukazatelích to podle něj jsou nejlepší výsledky za dobu existence firmy.
Nejvíce autobusů, 450, společnost prodala v České republice. Dalších 124 směřovalo na Slovensko, 79 do Polska, 51 do Německa a 41 do Estonska. Zbytek exportu připadá na Bulharsko a Švýcarsko. Nejvíce se prodalo městských kloubových autobusů.
K velkým zakázkám patřily dodávky autobusů pro skupinu Arriva CZ a SK, Dopravní podnik hlavního města Prahy, skupinu ČSAD Invest, Dopravní podnik Bratislava a 96 karoserií pro Škoda Electric.
Průměrná hrubá mzda ve společnosti stoupla o čtyři procenta
Průměrný přepočtený počet zaměstnanců se meziročně zvýšil o 22 procent na 852. Průměrná hrubá mzda dosáhla loni 25 283 korun měsíčně, což je o čtyři procenta více než v roce 2014.
SOR před rokem 1990 vyráběla zemědělské stroje. V roce 1991 ji koupili bývalí zaměstnanci Karosy. Za dva roky vznikl první prototyp autobusu o délce 7,5 metru, další typy vozidel následovaly. Stoprocentním vlastníkem společnosti je prostřednictvím firmy Bauliga společnost EP Industries, jejímž majoritním akcionářem je Daniel Křetínský.
Společnost má také dceřiné firmy pro distribuci svých autobusů a jejich servis v Polsku, Bulharsku a na Slovensku.
2014 | 2015 | meziroční nárůst o | |
---|---|---|---|
tržby za prodej vlastních výrobků a služeb (mld. Kč) | 2,677 | 3,794 | 42 % |
provozní výsledek hospodaření (mil. Kč) | 298 | 439 | 47 % |
zisk před zdaněním (mil. Kč) | 290 | 423 | 46 % |
zisk po zdanění (mil. Kč) | 241 | 347 | 44 % |
vyrobených autobusů | 574 | 751 | 31 % |
průměrný přepočtený počet zaměstnanců | 696 | 852 | 22 % |