Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ekologové podruhé neuspěli s odvoláním proti D8. Opět se začne stavět

  10:53aktualizováno  10:53
Ústecký krajský úřad podruhé zamítl odvolání ekologů, kteří napadli stavební povolení na úsek dálnice D8 přes České středohoří. Stavba se kvůli tomu musela zakonzervovat. Dostavba dálnice bude mít nyní brzy opět platné stavební povolení.
Stavba dálnice. Ilustrační foto

Stavba dálnice. Ilustrační foto | foto: Martin Stolař, MAFRA

Mluvčí ústeckého kraje Zdeněk Rytíř informoval o tom, že krajský úřad zamítl odvolání Společnosti ochránců životního prostředí. Poprvé se tak stalo už v dubnu, kdy aktivista Lubomír Studnička napadl stavební povolení na dostavbu dálnice. Následně ale krajský soud vyhověl žalobě ekologického aktivisty, což vedlo k přerušení prací na komunikaci.

Dnešní rozhodnutí nabude právní moci za 15 dnů. Ředitelství silnic a dálnic potom okamžitě znovu zahájí práce.

Žalobu na stavební povolení podala litoměřická Společnost ochránců životního prostředí kvůli nedostatečnému řízení EIA, které proběhlo už v polovině 90. let minulého století. Podle nich nedostatečně posoudilo jiné varianty trasy, které mimo jiné zahrnovaly ekology prosazovanou variantu s dlouhým tunelem pod celým Českým středohořím.

"Soud k přezkoumání požadoval předložit od ministerstva životního prostředí 17 let starou dokumentaci. Ta však v plném rozsahu již neexistuje," vysvětlil nejnovější rozhodnutí úřadu mluvčí.

Ekologové si výrok soudu vykládali tak, že bude potřeba ekologickou studii EIA zpracovat znovu; úřady podle nich o celém problému vědí léta a snaží se své chyby maskovat. Řízení EIA trvá minimálně měsíce, u podobně rozsáhlých staveb ale spíš roky.

Je pravděpodobné, že ekologové se na soud obrátí znovu. ŘSD ale nechce čekat a začne stavět hned po uplynutí patnáctidenní lhůty. "Stavba je v takovém stavu, že se na ní dá rychle pokračovat. Je léto, příznivé klimatické období, takže to uděláme. V tuto chvíli přehodnocujeme časový harmonogram," řekla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Náš systém cestující rozsadí, za místenky si připlaťte, vzkazuje Ryanair

Lidi naučil létat jen s příručním zavazadlem, nebo musí za odbavený kufr platit. Teď se průkopník levného létání po Evropě Michael O’Leary snaží jako šéf...  celý článek

Londýnské letiště City má dráhu o délce 1500 metrů, proto sem mohou jen menší...
Jako MHD. Z Prahy startuje další linka do Londýna - na letiště bankéřů

Praha získá poprvé přímé spojení s londýnským letištěm City, které je využíváno pro svoji blízkost s finanční čtvrtí Canary Wharf. Nabídka spojů mezi Prahou a...  celý článek

Airbus A321neo v barvách Wizz Air. Právě objednávka od maďarského dopravce...
Wizz Air couvá od minizavazadel, na palubu vezme zdarma i běžný kufr

Největší středoevropská letecká společnost Wizz Air ustupuje od své politiky zpoplatnění běžných příručních zavazadel na palubě.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.