Další dva spoje Pendolino, se kterými České dráhy počítají, mají totiž konečnou stanici ve Vídni. A rakouské úřady s vydáním osvědčení pro rychlovlak otálejí.
"Počítáme, že potřebné dokumenty budou hotovy na přelomu února a března. Pak už bude Pendolino jezdit i do Vídně," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Vedení Českých drah stálo před volbou, zda od 11. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, zařadí "vídeňské" Pendolino na koleje jen na trase Praha - Břeclav. Pak by cestující přesedli na jiný vlak a pokračovali do Rakouska.
"Kdyby ale museli přestupovat mezi vlaky v Břeclavi, bylo by to jednak nepohodlné a jednak by to způsobilo zdržení vlaků při přenášení zavazadel," vysvětlil Šťáhlavský. Proto nástup dvou spojů Pendolino, které míří za hranice, raději zdrží. A mezi Prahou a Vídní pojedou pasažéři ve vlacích EC a IC, na něž byli dosud zvyklí.
Jízdní řád s komplikací nepočítal. Doba, za niž mají cestující dorazit z Břeclavi do Prahy, je v něm vypočítána podle vysoké rychlosti Pendolina. "Vlaky Eurocity a Intercity nejspíš do cílové stanice dorazí asi s dvacetiminutovým zpožděním," přiznal Šťáhlavský.