"Některé plány jsme dokonce překonali,"dodal ředitel Adidasu Herbert Hainer. Euro 2004 má být pro firmu nejúspěšnějším evropským mistrovstvím.
Fotbalový svátek pomůže zvýšit obrat společnosti ve fotbalovém sortimentu na rekordních 850 milionů eur. Loni firma utržila 800 milionů.
Tržby z prodeje fotbalového zboží tvoří kolem 17 procent celkových výnosů Adidasu.
Z pěti týmů, které Adidas sponzoruje, se ale do semifinále probojovalo jen Řecko. Podle Hainera byznys brzkým vyřazení Francie, Španělska či Německa neutrpí.
"Potěšilo by mě, kdyby se jeden z těchto tří týmů dostal do finále. Ale je to sport a v něm nastávají i překvapení."
Jednička v oboru - Nike - měla v semifinále zastoupení v podobě Portugalska a Holandska. Češi "hájí barvy" firmy Puma.
Pro Adidas, který je jedním z osmi oficiálních sponzorů Eura, má šampionát velkou marketingovou hodnotu. Podle údajů UEFA zatím žádný z předchozích turnajů nesledovalo tolik diváků.
ZVLÁŠTNÍ PŘÍLOHA: EKONOMIKA A EURO 2004 |
V opojení z fotbalového Eura dokázal Adidas prodat podle svých údajů přes 1,3 milionu dresů a zhruba milion párů kopaček. Míčů Roteiro se pak prozatím prodalo šest milionů kusů, což z Roteira učinilo nejprodávanější fotbalový míč historie.
Šéf Adidasu Herbert Hainer pózuje během šampionátu s oficiálním míčem Eura 2004. (30. června 2004) |