Mezi prvními pasažéry byli zástupci italského výrobce Alstom Ferroviaria nebo generální ředitel Českých drah Petr Kousal.
"Řekli jsme, že bychom rádi na přelomu let 2004 a 2005 zahájili zkušební provoz pendolina s cestujícími. Nyní tento slib díky úsilí techniků a odborníků od nás, od výrobce i Drážního úřadu plníme," uvedl Kousal.
Slíbil, že od další změny jízdního řádu v prosinci 2005 dráhy nasadí jednotky na vlaky do Německa, Rakouska a na Slovensko. Pendolino se po krátké zastávce v Ústí, kde ho přivítal primátor Petr Gandalovič, vydá zpět do Prahy.
Od čtvrtka už bude Ústí nad Labem jen jednou ze stanic mezi Prahou a Děčínem, kde bude probíhat zkušební provoz. Jednotka musí s cestujícími najezdit 50 tisíc kilometrů. To by se jí mohlo podařit během necelých sedmi měsíců.
Pendolino bude jezdit jako rychlík 772 s odjezdem z Masarykova nádraží v 10:26, který po zastavení v Kralupech nad Vltavou, Roudnici nad Labem, Lovosicích a Ústí nad Labem přijede do Děčína čtyři minuty po poledni.
PROBLÉMY PENDOLINA |
Výroba pendolina byla zadána konsorciu firem již v roce 1995. Kvůli krachu společnosti ČKD byl projekt ohrožen. V roce 2000 se ho ujala společnost Fiat, později Alstom, která pak během krátké doby vyrobila "české pendolino". |
Ve vlaku bude platit běžný tarif. Zpáteční jízdenka z Prahy do Děčína přijde na 180 korun. O víkendu v něm bude platit i zvýhodněná jízdenka SONE+. Rodiče tak mohou vzít až tři děti na výlet pendolinem jen za 360 korun.
Cestující může zklamat, že vlak nevyužije svých možností. Maximální rychlostí 160 kilometrů v hodině pojede jen na některých úsecích a ani zdaleka se nepřiblíží tuzemskému rekordu 237 km/h, který jednotka vytvořila minulý měsíc. - více zde