Španělskému výrobci se letos příliš nedaří a nepomohlo ani to, že představil nové modely Altea a Leon, uvedl Spiegel.
Volkswagen dal přitom firmě ultimátum. Automobilka musí do poloviny roku 2006 výrazně zvýšit odbyt i zisky a dokázat, že dokáže vydělat dostatek finančních prostředků, aby mohla investovat do dokončení nových modelů.
Pokud se to firmě nepodaří, nezbude Volkswagenu nic jiného, než využít jeho závod ve městě Martorell k výrobě jiných, úspěšnějších značek, napsal Spiegel. Značka Seat by tak mohla připadnou například čínským výrobcům, kteří se derou na evropský trh, dodal list.
Prodej nových modelů Seatu ale zaostává za původními plány a značka je navíc výrazněji zastoupena především v jižní Evropě. Koncern se jí může snadno zříct, protože v celé Evropě zahájila úspěšné tažení značka Škoda, uvedl list. Zatím poslední novinku představila Škoda na frankfurtském autosalonu, kde odhalila nový kabriolet Yeti. - více zde
Podle mluvčího Volkswagenu ale není zavření španělského závadu či prodej známky "žádné téma". Prodej Seatu považuje za nepravděpodobný i většina expertů. Hlavně kvůli vysokému stupni provázanosti s hlavními aktivitami skupiny, uvedla ČTK.
Do skupiny Volkswagen patří kromě Seatu i značky Škoda, Bentley, Bugatti, Audi a Lamborghini.
Seat loni vytvořil čistý zisk 145 milionů eur (přibližně 4,2 miliardy Kč), což byl proti roku 2003 nárůst o osm procent. Počet prodaných automobilů sice loni o 3,8 procenta klesl, Seat nicméně těžil z vyšších prodejních cen. Tržby se mu loni zvýšily zhruba o šest procent na 5,86 miliardy eur, doplnila ČTK.