Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Šéf Emirates: Kam jsme začali s A380 létat, tam jsme měli úspěch

  12:36aktualizováno  12:36
Dubaj se dostala do pětice míst, kam létá z Prahy nejvíce lidí, a její podíl ještě poroste. Emirates na trase mezi oběma městy létají od neděle každý den s obřím A380 a věří, že nebudou mít potíže linku zaplnit. Serveru iDNES.cz to řekl senior viceprezident aerolinek pro provoz v Evropě a Ruské federaci Thierry Aucoc.

Do Dubaje létá z české metropole v průměru přes třicet tisíc lidí měsíčně, ukazují statistiky Letiště Praha. Emirates mají na této trase dlouhodobě většinu trhu, teď jejich podíl může ještě vzrůst. Počet nabízených míst s nasazením největšího osobního letadla na světě denně stoupne o 44 procent.

Obří Airbus A380 opustil Prahu. Teď už bude létat pravidelně

Aucoc, senior viceprezident pro obchodní operace v Evropě a Ruské federaci, ale nemá obavy, že by nastal problém letadlo zaplnit. „Praha je 40. destinací, kam s tímto letadlem létáme. Pokaždé, když jsme A380 někam nasadili, poptávka velmi rostla. Hodně lidí chce letadlo zkusit,“ řekl iDNES.cz Aucoc.

Emirates nasadily své největší letadlo ve flotile do Prahy jen necelých šest let poté, co sem začaly létat. Podle Aucoca je už Praha dostatečně „zralou“ destinací pro tak velký typ letadla.

Fotogalerie

Přes léto plní linku hlavně cizinci, kteří letí do Česka na dovolenou, v zimě mírně převažují Češi mířící za teplem. V celkových součtech zatím převažují zahraniční cestující. Podle viceprezidenta Emirates je velká poptávka především u turistů z Austrálie, Číny, Japonska, Jižní Korey a Indie.

Emirates zatím neplánují, že by místo jednoho velkého letadla nasadily dva menší stroje. „Zatím se ukazuje současný model jako lepší,“ uvedl Aucoc. Dvě spojení denně by zkrátila v případě řady destinací dobu na přestup v Dubaji.

Mezi Prahou a Dubají létají ještě flydubai a SmartWings, oba dopravci zatím své kapacity nijak neomezují. Konkurence tří dopravců drží ceny letenek velmi nízko, cena zpáteční letenky je pod šesti tisíci korunami.

Podle mluvčí Letiště Praha Mariky Janouškové letos sedačková kapacita v letadlech mezi Prahou a Dubají stoupne o 54 %.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.