Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Emisní skandál VW se rozšiřuje, může se týkat i novějších motorů

  11:42aktualizováno  13:12
Skandál s manipulacemi při měření emisí u vozů automobilky Volkswagen s naftovými motory by se mohl ještě rozšířit. Automobilka nyní zkoumá, zda manipulace při měření emisí, které byly odhaleny u staršího motoru EA189, nebyly možné také u první verze motoru EA288 používaného od roku 2012.

Volkswagen již oznámil, že kvůli skandálu svolá v Evropské unii do servisů zhruba 8,5 milionů vozů s naftovým motorem | foto: Reuters

Kolika motorů by se problémy mohly týkat se mluvčí koncernu,který zprávu sdělil agentuře DPA, zatím odmítl vyjádřit

Německý spolkový úřad pro dohled nad automobilovým trhem KBA doposud uvedl, že novější motory EA288 ve verzi Euro 6 jsou v pořádku a nemusejí být svolány k opravě. O starší verzi se nezmínil. Starší verze motorů EA288 v normě Euro 5 se používala v Německu například u oblíbených modelů Golf.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.

Minulý týden Volkswagen oznámil, že kvůli skandálu svolá v Evropské unii do servisů zhruba 8,5 milionů vozů s naftovým motorem.

Exšéfové Porsche jsou kvůli převzetí VW znovu před soudem

Dva bývalí šéfové německého výrobce luxusních sportovních vozů Porsche stanuli ve čtvrtek znovu před soudem kvůli obvinění, že se v letech 2008-09 obohatili na plánu převzetí automobilové skupiny Volkswagen. Bývalý generální ředitel Wendelin Wiedeking a finanční ředitel Holger Härter vinu popírají a loni v dubnu je soud první instance pro nedostatek důkazů osvobodil. Jeho rozhodnutí ale zvrátil odvolací soud, který nařídil nový proces.

Oba muži jsou obviněni, že v největším evropském výrobci automobilů před sedmi lety tajně zvyšovali podíl a přitom pracovali na jeho převzetí. Porsche v březnu 2008 popřela spekulace, že zamýšlí převzít Volkswagen, o sedm měsíců později ale informovala, že ovládá téměř 75 procent jeho kmenových akcií.

Investoři poté zažalovali Porsche o více než pět miliard eur. Tvrdí, že firma maskovala skutečné záměry a oklamala veřejnost. Letos soud jednu z žalob investičních fondů zamítl, firmě ale hrozí další žaloby.

Porsche se při snaze o převzetí Volkswagenu značně zadlužila. Volkswagen toho využil a před třemi lety naopak převzal Porsche pod svou kontrolu. Od té doby ale má ve Volkswagenu nadpoloviční podíl holding Porsche Automobil, který vlastní spřízněné rodiny Porsche a Piëchů.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.