Enterprise Networks bude do internetu zavádět vztahy

- Společnost Enterprise Networks, která se vyčleňuje ze společnosti Lucent Technologies, hodlá vytvořit nový model elektronické komunikace. Podle Robina Shepharda, viceprezidenta společnosti pro marketing, se internet vyvíjí ve třech fázích. Po první fázi vyhledávání informací a druhé související s rozvojem komerčních aktivit a obchodu, přichází třetí vlna, ve které půjde o vztahy. "Strategií společnosti je vytvořit nový model elektronických komunikací," říká Shephard.

"Aby byl podnik dostatečně efektivní ve svém podnikání, musí vytvářet velmi pevné vztahy se svými zákazníky. Ovšem internet nás vlastně vzdaluje od našich zákazníků. Nabízí jim možnost se společností komunikovat bez jakéhokoli osobního setkání," řekl dále.

Podle studie Harvardské ekonomické školy se 10 procentní ztráta věrnosti zákazníků odráží na 90 procentní ztrátě na zisku.

Jestliže internet zákazníky vzdaluje a přitom je naopak potřeba zajistit si jejich věrnost, Enterprise Networks se snaží nabízet řešení, které tento konflikt odstraní.

Navržený Model elektronické komunikace má podstatně zjednodušit budování sítí a multimediálních aplikací, které podniky potřebují při kontaktování svých zákazníků, dodavatelů, partnerů a zaměstnanců.

Společnost Enterprise Networks se vyčleňuje ze společnosti Lucent Technologies, aby byla schopná mnohem pružněji reagovat na přání zákazníků. Na rozdíl od řady fúzí, ke kterým v současnosti v oboru dochází, jde o zcela opačný krok.

Firma se zaměří na výrobu pobočkových telefonních ústředen, call center, strukturovaných kabelových systémů a datových sítí v oblasti aplikací pro elektronické obchodování a sítě IP (Internet Protocol).

Enterprise Networks by měla mít obrat kolem 8 miliard dolarů, přičemž zaměstnává 34 tisíc zaměstnanců po celém světě. Do vínku získá světové prvenství v oblasti call center a messagingu a vedoucí postavení v USA v oblasti systémů hlasové komunikace.