Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Křetínský posiluje na dráze. Koupil půjčovnu lokomotiv a strojvůdců

  7:00aktualizováno  7:00
Největší česká půjčovna lokomotiv a železničního personálu LokoTrain změnila majitele. Dvě třetiny firmy koupila od Evžena Nečase společnost EP Cargo patřící pod Energetický a průmyslový holding (EPH).

Loko Train má ve svém portfoliu i lokomotivy Siemens Vectron | foto: Siemens

Nákupem LokoTrainu získalo EP Cargo v Česku největšího pronajímatele lokomotiv a odborného personálu. Ve firmě se sídlem v České Třebové získalo EP Cargo 65 %, zbytek si nechal zakladatel firmy Evžen Nečas. EPH řídí miliardář Daniel Křetínský.

Firma má v portfoliu například nové vícesystémové lokomotivy Siemens Vectron. Křetínský tímto získal současně i potřebné technické zázemí. „Jde o vzájemně výhodné propojení,” říká Tomáš Novotný, předseda představenstva EP Cargo. Současně LokoTrain působí i jako poskytovatel strojvedoucích a dalšího železničního personálu, s tímto byznysem firma začínala. 

EP Cargo zajišťuje zatím hlavně přepravu uhlí ze svých dolů v Německu do svých elektráren v Česku. Tento byznys se však po nátlaku německých aktivistů firma rozhodla omezit (více čtěte zde).

Firma loni rychle rostla, ze 140 milionů v roce 2013 se dostala s tržbami na 800 milionů korun, vydělala přes sto milionů korun. Křetínský má ale další plány na železnici. Podal nabídku na koupi Unipetrol Doprava, což je aktuálně třetí největší nákladní železniční dopravce v Česku. 

Lidé z oboru mluví o tom, že Křetínský zbrojí na možné výrazné přeskupení sil na trhu. ČD Cargo se potýká totiž s čím dál většími problémy, jeho podíl na trhu klesá, firma letos prodělává. Mluví se proto i čím dál častěji o tom, že stát nakonec bude muset ČD Cargo prodat. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.