Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Éra výhradních prodejců aut končí

  0:01aktualizováno  0:01
Prodej aut přestává být záležitostí exkluzivní skupiny firem vybraných výrobci nebo oficiálními dovozci vozů. Čím dál tím častěji si budou motoristé u jednoho prodejce vybírat z nabídky několika různých značek nebo kupovat vozy třeba v hypermarketech či autobazarech.

Prodejci dominantních značek na trhu navíc budou moci nabízet auta po celé republice, nejen na vyhrazeném území. To povede k větší konkurenci, která by mohla stlačit ceny vozů.

Dnes totiž končí platnost zvláštní výjimky, podle které nové vozy mohou prodávat jen výrobcem vybrané firmy. Například mladoboleslavská automobilka, jejíž vozy nabízí v zemi celkem 250 prodejců, již nyní registruje několik set nových žadatelů o smlouvu.

Škodovka i importéři dalších značek však mají ještě půlroční ochrannou lhůtu, během níž mohou zachovat současnou praxi. Poté se již prodej musí řídit novými pravidly.

Dostat se do klubu prodejců aut stále nebude jednoduché. Každý zájemce bude muset splnit přísné podmínky. "Máme speciální způsob školení a ověřování kvality nabízených služeb. Ten musí splnit všichni stávající prodejci a rovněž ti, kteří chtějí začít auta nově prodávat," uvedl mluvčí mladoboleslavské automobilky Jaroslav Černý.

Škodovka přitom nepočítá, že by se v brzké době počet prodejců jejích aut nějak výrazně zvýšil. Zatímco Škoda a další značky skupiny VW, která je na trhu dominantní, nebudou mít do budoucna podle nových pravidel možnost odmítnout zájemce, který její požadavky na kvalitu splní, ostatní prodejci budou moci stávající počet prodejců zachovat.

Pokud však budou chtít prodávat i jiné značky, nesmí jim to výrobce zakázat. "Z našich 33 prodejců to žádný zatím nepožaduje. Zájemce by musel hodně investovat, protože každá značka musí mít samostatné předváděcí místo, což by znamenalo zvětšování salonů," říká Zdeněk Fořt, obchodní ředitel firmy Hyundai Motor.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
České děti neumějí hospodařit s kapesným, čtvrtina si peníze půjčuje

České děti neumějí příliš hospodařit s penězi. Většina rodičů se jim sice snaží vštípit základy finanční gramotnosti prostřednictvím kapesného, podle...  celý článek

(Ilustrační foto;)
Češi spotřebují víc elektrické energie. Produkci táhne uhlí

Češi v letošním prvním pololetí spotřebovali 31 terawatthodin (TWh) elektřiny, proti stejnému období loni o 3,2 procenta více. Meziročně o 2,5 procenta na 44,5...  celý článek

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách
KOMENTÁŘ: Ekonomika je jako strom, do nebe však neroste

Vzestup české ekonomiky je nečekaně vysoký, ale je v tom růstu dost skromnosti, vytrvalosti a poctivosti? Není to jen vzplanutí nad tím, jak stát rozdává...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.