Erotické obrázky míří na mobily

  • 2
Obrázky se spoře oděnými slečnami se dobře prodávají a hodně vydělávají. To už dávno vědí vydavatelé časopisů pro pány a nyní na to přicházejí i mobilní operátoři. eváhají proto spojit svoje síly a vymýšlet nové způsoby, jak sáhnout lidem hlouběji do kapsy.

Příkladem může být setkání světa erotiky se světem velkých telekomunikačních firem na kongresu World Telemedia 2003 a Adult Online Europe v Praze.

"Lidé z oblasti erotiky přicházejí s nápady a telekomy chtějí nabízet další služby. Oba světy se navzájem inspirují," říká Geraldine O'Sullivanová za pořadatele akce. yznysmeni tak míří ke stánkům se zbožím pro dospělé a naopak.

V zástupu korzujících podnikatelů nechyběli ani čeští zástupci. tuzemských operátorů tvoří erotické motivy až šedesát procent tržeb z obrázkových zpráv MMS. "Erupce obrázků a videa na mobilech přijde s nástupem nových sítí," říká Patrick Naughton z britské firmy Telecom One.

Obchodníci s erotikou jsou na jejich zájem připraveni. "Nejdříve byly jen časopisy pro dospělé, pak přišel internet a nyní jsou na řadě mobilní telefony," říká Hana Bílá z firmy MP Media, která vydává například časopis Sextase. "Materiálu máme dost, takže jdeme i do mobilů."

Erotice na mobilu dokážou konkurovat jen Bob a Bobek
Ať v Česku lidé na mobil stahují hry, obrázky či texty, většina z toho má erotický základ. "V této chvíli jsou například erotické hry ze všech nejoblíbenější, dosahují tisíců stažení za měsíc," říká Martina Kemrová z T-Mobile.

Erotika v rámci ostatních multimediálních služeb tvoří pro firmu od 40 do 60 procent příjmů. U obou konkurenčních operátorů je to podobné. Přitom vše, co má nádech erotiky, stojí dvakrát více než běžné hry, obrázky či videa.

"Během tří měsíců od uvedení na trh se MMS služby pro dospělé dostaly na špičku žebříčku v počtu stažení," říká Roman Frkous z Oskara. "Jednou z neoblíbenějších je animovaná Kámasútra. Zatímco zpravodajství stojí necelých deset korun, erotická esemeska stojí zhruba 29 korun," dodává.

Ani Vánoce nezůstanou tabu. T-Mobile bude mít v nabídce od prosince ke stažení obrázky s lechtivými vánočními motivy. Nejstarší Eurotel začal nabízet také erotické videoklipy.

"Na Videoservisu jsou erotické videoklipy dominantní, ale dokáže mu konkurovat i neerotický obsah. Například Bob a Bobek je asi jen o pětinu méně stahovaný," tvrdí Diana Dobálová z Eurotelu.

Kromě videa u nejstaršího operátora zabraly celebrity. Za necelých padesát korun se na mobilu objeví Diana Kobzanová nebo Kateřina Kornová. "Za stejnou cenu nabízíme i jejich puzzle," dodává Diana Dobálová.

Všichni tři operátoři ubezpečují, že všechny služby s lechtivým obsahem poskytují v souladu se zákonem - jde o takzvanou lehkou erotiku - a maximálně chrání uživatele do osmnácti let.

Důvodů vysoké obliby erotiky na mobilních telefonech je několik. "Základem je narůstající počet multimediálních telefonů mezi lidmi," říká Kemrová. "Lidé je navíc považují za privátní věc i v případě, že ho mají od zaměstnavatele," dodává Frkous.

Podle Oskara počet stažení erotických obrázků roste ve večerních hodinách. "Může jít třeba o chlubení kamarádům u piva," míní Frkous. Operátory přitom překvapilo, že na odbyt jdou nejen obrázky, ale i texty - erotické povídky.

Erotika není dobrým byznysem jen pro mobilní operátory. Vydělávají na něm slušné peníze zaběhnuté i méně známé erotické firmy jako dodavatelé obsahu právě mobilním společnostem. S operátory se pak většinou dělí o příjmy půl na půl.