"Eurovia CS se obrátila na rozhodčí soud, aby určil, zda byla stavba dálnice D47 v letech 2007 a 2008 řádně dokončena a předána Ředitelství silnic a dálnic," uvádí v tiskovém prohlášení mluvčí společnosti Petra Kučerová.
Právě firma Eurovia spolu s Ostravskými dopravními stavbami, které ovšem z poloviny vlastnila, postavila úsek dálnice označovaný jako D47. Stál čtyři miliardy korun a byl otevřen v roce 2009. Později se ukázalo, že asfalt leží na nekvalitním podkladu. Zvlnění dálnice způsobila nejspíš nekvalitní, bobtnající struska i přítomnost odpadu v podloží. Vrty zadané ŘSD odhalily například kusy stromů, trubek, železa a cihel. (Více o problémech s podložím čtěte tady.)
Vlastník D47 - Ředitelství silnic a dálnic - problém v únoru řešilo oznámením, že poškozené úseky vrací Eurovii s tím, že dálnice nikdy nebyla dokončena a dílo je tedy považováno za neprovedené. (Více o rozhodnutí ŘSD čtěte tady.)
To se ale firmě nelíbí. "Myšlenka ŘSD, podle níž dálnice nebyla nikdy řádně předána a máme si ji vzít zpátky, je bezesporu originální, čím déle ji však studujeme, tím absurdnější se tato představa jeví," reagoval v neděli Martin Borovka, generální ředitel společnosti Eurovia.
"Dálnice není běžný spotřební předmět, který odvezete do servisu a opravený vám ho pošlou zpět. Výstavba, předávání i následné uplatňování reklamací silničních staveb takto neprobíhá. Pokud se vyskytne nějaký problém, je nutná především součinnost obou stran," dodal Borovka.