Eurovia je rozzlobená, jak o ní stát informuje. Na postupu státu se jí nelíbí řada věcí, právě proto si na svou obhajobu zakoupila celou stránku a na výdajích na reklamu nešetřila. Inzerci otiskla v MF DNES, Lidových novinách, Právu, Hospodářských novinách, ale i v Blesku či v Moravskoslezském deníku.
Otevřený dopis Eurovie státuCo stavební firma vytýká ŘSD si přečtěte zde |
Eurovia na stránce informuje například o tom, že dálnice D47, nyní označovaná jako D1, se vlní podobně jako jiné české silnice a že "tento fakt nemá cenu zastírat".
Dále se Eurovia vyznává z toho, že ji závady na dálnici netěší a chce se jim zodpovědně věnovat, avšak problém podle ní neleží jen na její straně, ale i na Ředitelství silnic a dálnic jakožto investorovi, který jednotlivé kroky stavby, jakožto použité materiály, schvaloval.
Stavitel dálnice chce vyvolat jednání s ŘSD
"Chceme napravit mediální obraz naší společnosti, který o nás nyní vytváří ŘSD. Vadí nám, že komunikace mezi námi není taková, jako by v rámci pravidel slušného chování měla být. Ředitelství se s námi například nikdy i po opakovaných žádostech nesešlo k řešení dané situace," vysvětlila iDNES.cz cíl kampaně mluvčí Eurovie Petra Kučerová.
Informační kampaň, v níž chce stavební firma napravit své jméno, které buduje šedesát let, bude podle Kučerové pokračovat podle potřeby i dále.
"Doufáme, že naše jednání přiměje ŘSD k tomu, abychom začali věci řešit společně. Máme zpracovanou strategii, jak budeme v kampani podle vývoje situace pokračovat. Kolik na to máme vyčleněno peněz a jakým způsobem hodláme dále postupovat, však dopředu říkat nebudeme," uvedla Kučerová
Eurovia: ŘSD v některých věcech nemluví pravdu
Další informace však podle ní mají být zaměřeny na zveřejňování materiálů, které budou dokazovat, že některá nařčení ze strany ŘSD nejsou pravdivá. Ředitelství například Eurovii vyčítá, že do stavby dala méně kvalitní strusku, než jakou stavba potřebuje. Levnější ocelárenskou strusku s cenou zhruba 13 Kč na metr krychlový si přitom prý navíc fakturovala jako vysokopecní strusku za cenu 370 Kč na metr krychlový a způsobila tím státu škody v řádu stamilionů korun (více čtěte zde).
Eurovia tato tvrzení ale popírá. "Do dálnice jsme navezli přesně to, co jste si objednali, a od toho dodavatele, kterého jste nám de facto určili. Jakékoliv čachry se zaměňováním strusky by neměly žádný smysl, protože cenový rozdíl mezi oběma materiály je prakticky nulový," hájí se v inzerátu stavební firma.
ŘSD: Eurovia by namísto inzerátů měla spíš opravit své chyby
Ředitelství silnic a dálnic ČR nechávají celostránkové inzeráty v klidu. Pověřený šéf ŘSD René Poruba uvedl, že ředitelství bude pokračovat v reklamačním řízení ohledně výstavby dálnice D47 až do plného uspokojení oprávněných nároků a žádná inzerce na tom nic nezmění.
"Reklamační řízení je logickým následkem chyb zjištěných na dokončených stavbách dálnice D47. ŘSD ČR musí trvat na nápravě těchto chyb, protože má nárok na dodání bezchybného díla, které oprávněně očekávají daňoví poplatníci. Kdyby dnes společnost Eurovia místo zaplacení nic neřešících, finančně nákladných inzerátů plnila své povinnosti, byli by řidiči o další krok blíže ke konci nepříjemných dopravních omezení na dálnici D47," prohlásil Poruba.
Za špatně postavené úseky dálnic byla loni kritizována také společnost Skanska, Exministr dopravy Vít Bárta dokonce nechal vedle nekvalitních úseků vyvěsit cedule, které upozorňovaly, že právě zde stavěla švédská stavební firma. Skanska se proti tvrzení Bárty také ohrazovala, za kritiku hrozila arbitráží a u soudu pak dosáhla toho, že stát musel cedule odstranit (více zde).