Za hlavní příčinu snížení odbytu považují odborníci z ACEA nižší počet pracovních dní a stagnující trh.
Například v prosinci 2005 se mezi patnáctkou starých členů EU zvyšovaly prodeje jen ve třech zemích - v Británii, Portugalsku a Dánsku. Ostatní země zaznamenaly pokles, stejně jako nové členské státy a také státy EFTA (Island, Norsko, Švýcarsko).
V evropských prodejích patří špička mezi značkami Volkswagenu s 10,1 procenty tržního podílu. Těsně druhý je Renault (9,6 %), třetí Opel (9,0 %).
Mladoboleslavské Škodě sice patří jen 2,7 procent evropského trhu, automobilka ale patří mezi ty nejrychleji rostoucí. Například v zemích evropské patnáctky s růstem 13,5 procenta zaostala jen za korejskou značkou KIA.
NEJPRODÁVANĚJŠÍ ZNAČKY AUT | ||
---|---|---|
Značka | Prodáno aut | Tržní podíl |
VW | 1 544 540 | 10,1 % |
Renault | 1 464 424 | 9,6 % |
Opel | 1 366 412 | 9,0 % |
Ford | 1 256 890 | 8,3 % |
Peugeot | 1 129 897 | 7,4 % |
Citroen | 931 367 | 6,1 % |
Fiat | 736 338 | 4,8 % |
Mercedes | 694 829 | 4,6 % |
BMW | 650 428 | 4,3 % |
... | ... | ... |
Škoda | 405 626 | 2,7 % |
Zdroj: ACEA, údaje za EU+EFTA kromě Kypru a Malty |