Podpis dohody o převzetí českého holdingu oznámil Trelleborg loni počátkem listopadu (více jsme psali zde). Evropská komise nyní došla k závěru, že produkce pneumatik pro zemědělství, lesnictví a průmysl obou stran se liší cenou i kvalitou, a firmy tedy nejsou svými přímými konkurenty.
Gumárenský obr vydělává Němcovi a Šlemrovi miliardy. Vyrábí i v Mexiku |
„Komise také zjistila, že další silní konkurenti, jako je Michelin či Bridgestone, budou dál vyvíjet konkurenční tlak,“ uvádí materiál pro média.
Evropská exekutiva také uvádí, že výrobci Continental a Pirelli se chtějí vrátit na evropský trh s pneumatikami pro zemědělství a zlepšuje se také pozice indických dodavatelů, jako jsou firmy BKT či Alliance.
Sloučená skupina bude mít přibližně 23 tisíc zaměstnanců. Trelleborg, který nyní zaměstnává zhruba 16 500 lidí, se převzetím České gumárenské společnosti (ČGS) a její dceřiné společnosti MITAS a.s. stane světovým lídrem na trhu zemědělských pneumatik, uvedla firma loni.
Dosavadními majiteli holdingu byli Tomáš Němec a Oldřich Šlemr, každý z nich držel padesát procent akcií. ČGS má sídlo v Praze a více než deset výrobních míst v Evropě a v Severní Americe.
Podnik má zhruba 6300 zaměstnanců a tři hlavní součásti: její dceřiná společnost MITAS je jedním z předních evropských výrobců zemědělských pneumatik, ve svých výrobních závodech v České republice, Srbsku a v USA vyrábí také průmyslové pneumatiky a pneumatiky pro motocykly.
Dceřiná společnost RUBENA a.s. se zabývá výrobou produktů z technické pryže. Slovinská součást Savatech, kterou holding koupil v roce 2012, vyrábí gumárenské směsi, dopravníkové pásy či motocyklové pláště.
Trelleborg, jehož ústředí se nachází ve stejnojmenné obci na jihu Švédska, má kromě pneu ještě další čtyři hlavní podnikatelské oblasti. Produkty na bázi polymerů poskytuje například v oblasti těžby ropy a zemního plynu. Nabízí také těsnicí systémy pro letecký a kosmický průmysl či řešení ve výrobě tkanin potažených polymery nebo hadicových systémů.