Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Evropské banky budou potřebovat navýšit kapitál o 115 miliard eur

  19:10aktualizováno  19:10
Evropské banky budou potřebovat na překonání dluhové krize navýšit kapitál o 114,7 miliardy eur, v přepočtu 2,9 bilionu korun. To je o téměř osm procent více, než se předpokládalo před dvěma měsíci. Uvedl to Evropský bankovní úřad, který tak potvrdil předchozí informace zveřejněné agenturou Reuters.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Evropská komise

V říjnu EBA odhadl, že banky budou potřebovat 106,4 miliardy eur. Potřeba nových peněz výrazně vzrostla hlavně u bank v Německu, a to na 13,1 miliardy eur z říjnových 5,2 miliardy. Banky ve Francii budou potřebovat 7,3 miliardy eur, ve Španělsku 26,2 miliardy eur a v Itálii 15,4 miliardy eur. Ze 71 testovaných evropských bank jich bude potřebovat další kapitál 31, dodala EBA.

Banky mají do 20. ledna představit své plány na rekapitalizaci a doplnit své rezervy musí do konce června. Dodatečný kapitál banky potřebují kvůli tomu, aby se důležitý ukazatel jejich kapitálové přiměřenosti dostal na devět procent. Ukazatel vyjadřuje poměr objemu kvalitního kapitálu k celkovým aktivům banky.

Evropské banky mají miliardy eur v rizikových vládních obligacích. Spolu s prohlubováním dluhové krize v regionu se zvyšují i obavy investorů, zda budou banky schopné se vyrovnat s případnými ztrátami z těchto obligací. To způsobilo rovněž zmražení poskytování mezibankovních půjček, což ohrožuje celou ekonomiku. Navýšení kapitálu bank má obnovit důvěru v bankovní sektor.

Zvýšení potřebné částky způsobila hlavně nová kalkulace hodnoty státních obligací v držení bank. Předchozí odhad počítal s cenou obligací v červnu, nová bere v úvahu cenu z konce září.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.