Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda boduje v Evropě s prodejem fabií a superbů. Roste zájem o SUV

  1:00aktualizováno  7:08
Poptávku po nových autech táhnou v Evropě čím dál více vozy kategorie SUV, za první čtvrtletí jejich prodeje stouply o 22 procent. Patrné to je i na žebříčku modelů vozů, které si letos v meziročním porovnání polepšily v prodejích. Verze Škoda Fabia a Superb zaznamenaly největší růst tržního podílu ve třídě malých a středních aut. Do kategorie SUV chce Škoda zasáhnout výrazněji modelem Kodiaq.

Hyundai Tucson | foto: Geneva International Motor Show

Žebříček sestavila společnost Jato Dynamics z dat o registracích nových vozů v celé Evropě. Za první čtvrtletí jsou mezi nimi i tři auta vyráběná v českých automobilkách.

Fenomén SUV vozů a velké poptávky po nich potvrzují data o modelech, které si nejvíce polepšily s tržním podílem. Na prvním místě je Hyundai Tucson vyráběný v Nošovicích, druhý je Renault Kadjar, rovněž SUV model. I na dalších místech se objevují vozy z této kategorie. Tucson je v žebříčku prodejů SUV aut už na třetím místě, dostal se před Volkswagen Tiguan či Ford Kuga.

Žebříček registrovaných nových vozů v Evropě.

Žebříček registrovaných nových vozů v Evropě.

Své zástupce v žebříčku největších skokanů má i automobilka Škoda Auto. Fabia zaznamenala největší růst tržního podílu ve třídě malých aut, stejně jako Superb ve střední třídě. Fabia se dostala i do první dvacítky nejprodávanějších modelů, kde má Škoda dlouhodobě Octavii. Škoda odpoví na zájem o SUV novým modelem Kodiaq (více čtěte zde).

Fotogalerie

Detailní statistiky ukazují, jak se postupně mění poptávka Evropanů po nových autech. Kategorie SUV vozů dosáhla v březnu už čtvrtinového podílu na celém trhu. I díky tomu si letos nejvíce polepšily Fiat a Renault s nabídkou nových modelů pro zákazníky toužící po těchto typech vozů.

Nedaří se naopak vozům MPV a nižší střední třídě, kde automobilky současně značně omezují svoji nabídku. Příkladem je Škoda, která po konci roomsterů segment MPV zcela vyklidila.

V prodejích v Evropě stále vede Volkswagen, nejprodávanějším modelem zůstává bezkonkurenčně VW Golf, jeho podíl na trhu ale lehce klesá. Jeho dva největší rivalové Ford Fiesta a Opel Corsa ztrácejí ještě více.

Vozy s největším růstem tržního podílu v Evropě
VůzMeziroční nárůst
1. Hyundai Tucson+ 0,98%
2. Renault Kadjar+ 0,84%
3. Suzuki Vitara+ 0,49%
4. Opel/ Vhall Karl/ Viva+ 0,49%
5. Fiat 500X+ 0,47%
6. Mercedes GLC+ 0,45%
7. Mazda CX-3+ 0,36%
8. BMW X1+ 0,29%
9. Opel/Vhall Astra+ 0,27%
10. Škoda Superb+ 0,24%
Zdroj: JATO Dynamics Limited
Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.