Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Antonín Prachař už není ministrem jedenáct dní, pořád se ale tak chová

  12:00aktualizováno  12:00
Před jedenácti dny oznámil Antonín Prachař rezignaci, den poté jeho demisi přijal prezident Miloš Zeman a formálním šéfem ministerstva se na pár týdnů stal první náměstek Milan Feranec. Exministr dopravy přesto vystupuje stále tak, jako by ministerstvo plně spadalo pod jeho kontrolu.

Antonín Prachař, ANO | foto: Tomáš Frait, MF DNES

Na ministerstvo si tak třeba Antonín Prachař ve čtvrtek svolal tiskovou konferenci, kde mluvil za resort, za který už týden nemá žádnou zodpovědnost. Den předtím zase řešil situaci kolem sesuvu půdy na dálnici D8.

„Nejsem typ, co by bouchl dveřmi a odešel, připravuji různé podklady pro budoucího ministra. Nechci mu to předat na dvou papírech, jako jsem to dostal já,“ naráží Prachař na seznam s desítkami problémů, který mu předal jeho předchůdce Zdeněk Žák. S budoucím ministrem Danem Ťokem se prý už sešel dvakrát. Vyloučil, že by spolu dál spolupracovali či dostal nějakou funkci.

Na dotaz, v jakém postavení teď na ministerstvu je, uvedl, že to je dotaz na Ústav státu a práva. Podle Josefa Blahože z ústavu automaticky Prachařovi zanikl mandát přijetím demise prezidentem republiky. „V zásadě by tam neměl působit, ale měl by mít čas na vyklizení kanceláře,“ dodal Blahož.

V nezvyklé situaci jsou i zaměstnanci, kteří od Prachaře stále dostávají úkoly. Prachař ale už nesmí nic podepisovat. Kvůli tomu, že dosud nebyl jmenován nový ministr, musí navíc materiály resortu předkládat jiná ministerstva. Doprava teď hledá například ministerstvo, které za ni schválí materiál o účasti na konferenci o kosmickém výzkumu.

Budoucí ministr Dan Ťok byl tento týden na místě sesuvu svahu na stavbu dálnice D8:

Služební vůz může Prachař využívat ještě tři měsíce

Jako ministr bude mít Prachař nárok ještě tři měsíce na služební vozidlo. Této možnosti plně využil právě jeho předchůdce, který najel za tu dobu desítky tisíc kilometrů.

Prachař zatím neprozradil, kam nastoupí po odchodu z ministerstva. Podle svých slov má spousty nabídek a je velmi pravděpodobné, že brzy podepíše smlouvu. Vyloučil, že by šlo o práci ve státní správě či některé z firem Agrofertu. Podle konkurenční doložky z dob jeho prodeje firmy Omega Servis nesmí do října příštího roku podnikat v dopravě. Prachař zatím jen naznačil, že se jeho nové působení bude lehce dotýkat stavebnictví.

Bývalý ministr na čtvrteční tiskové konferenci přišel prezentovat jeden ze svých úspěchů: soutěž na registrační značky. Ta sice ještě není dokončená, přesto Prachař hlásí, že ceny v soutěži spadly téměř o polovinu. Zatímco dosud platí ministerstvo za značky 110 korun za kus, nově čtveřice firem v soutěži nabídla ceny kolem 60 korun. O konci nevýhodné smlouvy s firmou Hicon mluvilo několik ministrů, teprve Antonín Prachař ji ale nechal skutečně přesoutěžit. Tendr přesto provázejí desítky námitek.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.