Banka mění přístup ke zpoplatňování služeb. Poplatek za vedení účtu se sníží, zdarma budou přímé komunikační kanály - konverzant, přístup přes GSM a internet. Zákazníci budou platit za kontakt s klientským centrem a telefonním bankéřem.
Až dosud každý majitel osobního konta vlastnil osobní elektronický klíč, kterým generoval šifry pro bezpečnou obsluhu svého účtu. Nyní bude tento klíč mobilní - šifry budou generovány v bance a prostřednictvím mobilního telefonu a internetu zasílány klientovi.
Předseda představenstva Expandia Banky Tomáš Pardubický uvedl, že se bude síť klientských center rozšiřovat z pěti na osmnáct. Víceméně zachována zůstane orientace na mladé lidi s vysokými příjmy. Banka chce na svoji stranu získat sedm procent lidí z této skupiny. Momentálně má 30 tisíc klientů, 76 procent z nich uvádí Expandii jako svoji hlavní banku.
Banka také očekává, že v ní perspektivní klienti založí účty svých firem. S pomocí kapitálu od České pojišťovny chce těmto firmám poskytovat i úvěrové služby. U menších firem chce dosáhnout pětiprocentního podílu na trhu.
"Projekt NExT je naplánován na tři roky a budeme do něho investovat přes dvě miliardy korun," řekl předseda představenstva České pojišťovny Ladislav Bartoníček. Pojišťovna vstoupila do Expandia Banky v roce 1999, když banka hledala strategického partnera pro další rozvoj.
NExT se zaměřuje především na zjednodušení služeb z pohledu uživatele. Osobní i firemní účet se mají stát komplexními nástroji pro správu financí klientů, které budou zahrnovat například i životní a penzijní pojištění, hypoteční úvěry, stavební spoření nebo investice do podílových fondů. Na těchto službách chce banka spolupracovat i s ostatními subjekty na trhu, například GE Capital Bank.
Každý klient může také personalizovat svoje konto a sledovat různé části opakujících se výdajů samostatně - například výdaje na dopravu, bydlení, studium. Ke změnám dojde i v ovládání účtu pomocí mobilního telefonu. Zatím lze tuto službu používat pouze v síti Paegas.