Expandia Banku nahradila eBanka

Expandia Banka změnila název na eBanka, logo a barvy zůstaly stejné. "Nový název podtrhuje vstup banky do další etapy vývoje, ve které budeme potvrzovat náš náskok a vedoucí pozici na trhu přímého bankovnictví. Zároveň jde o symbolickou tečku za naším přestupem z jedné finanční skupiny do druhé," řekl Tomáš Pardubický, předseda představenstva eBanky. Téměř sto procent akcií banky nyní vlastní Česká pojišťovna. Podle finančního ředitele Jana Vlka měla banka na konci loňského roku na účtech primární vklady ve výši asi 2,7 miliardy korun.

Přesné čísla, stejně jako hospodářský výsledek oznámí banka až po skončení auditu.

Pro letošní rok eBanka očekává růst vkladů až na částku 7 miliard korun a zdvojnásobení počtu klientů na 80 tisíc. Do roku 2003 jich chce mít už přes 100 tisíc.

Razantní snížení základních poplatků zvedlo bance za poslední tři měsíce loňského roku počet klientů o 9400, tedy o 30 procent, na 41.300 zákazníků.

eBanka se bude i nadále soustředit na mladší klientelu. Zhruba tři čtvrtiny zákazníků mají tvořit fyzické osoby, zbytek fyzické osoby-podnikatelé, či firmy.

Jde o součást na podzim přijaté strategie NExT. Podle ní budou probíhat transakce zautomatizovaně a zadarmo. Poradenství a kontakt, při kterém bude asistovat pracovník banky má být většinou zpoplatněn.

Klienty chce banka přilákat i nabídkou finančních produktů jako jsou stavební spoření, pojišťení, hypotéky, investování do otevřených podílových fondů, atd. Nepůjde o produkty banky, ale jiných finančních institucí.

Protože ne všechny situace lze řešit elektronickým kontaktem, rozšíří letos eBanka počet Klientských center ze 6 na 18.

Banka rovněž plánuje využití Bankovních poradců, kteří budou řešit problémy s klienty přímo v místě bydliště či na pracovišti.