Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Polákům chutná české pivo. Hospody jsou plné českých ležáků

  12:02aktualizováno  12:02
České pivovarnictví svůj rekordní rok 2015 podtrhlo i nárůstem exportu. Nově boduje i na trzích, kde pivní historie nesahá moc daleko. Příkladem je Polsko, kam zvyšují vývoz téměř všechny české pivovary. Polákům chutná zejména ležák a tmavé pivo.

Všechny pivovary ovšem upozorňují na fakt, že se prosazují zejména v hospodách. | foto: Marek Podhora, MAFRA

Zatímco v roce 2013 české pivovary vyvezly do Polska 181 308 hektolitrů piva, loni to bylo rekordních 345 141 hektolitrů. Podle Vladimíra Balacha z Českého svazu pivovarů a sladoven je to zapříčiněno právě poptávkou po tradičním českém pivu, které u severních sousedů získává věhlas.

„V roce 2015 jsme realizovali historicky rekordní objem prodeje se skokovým meziročním růstem v řádu desítek procent. Těžiště tohoto úspěchu je zejména v distribuci a dlouhodobém zájmu o naše pivo,“ říká Jiří Pekhart, obchodní manažer pivovaru Budvar pro Polsko.

I on vidí za úspěchem exportu pověst českého piva. „Tamní trh sleduje nové trendy, objevuje půvab lokálních malých pivovarů a atypických piv s přidanou hodnotou ať už ve formě různých příchutí, či silného příběhu,“ pokračuje Pekhart. Dodává, že kvůli rostoucí poptávce otevře Budvar v Polsku síť tankových pivnic a investuje do distribuce.

Společnost chce v Polsku expandovat

Zejména v hospodách ve Varšavě a Lodži se jako exkluzivní český ležák nabízí také přerovský Zubr. „Obecně cítíme stále sílící zájem o tradiční česká piva. Zajímavostí je, že se tam našemu tmavému pivu velmi daří a tvoří 50 procent z celkového prodaného množství v Polsku,“ říká ředitel pivovaru Zubr Tomáš Pluháček. Pivovar zaznamenal meziročně nárůst exportu o zhruba deset procent.

Fotogalerie

O jedenáct procent se zvýšil vývoz do Polska pivovarům ze skupiny Lobkowicz. Podle mluvčí Lucie Tučkové letos plánuje česky-čínská společnost výraznější expanzi na tamní trh, detaily však neprozrazuje.

Všechny pivovary ovšem upozorňují na fakt, že se prosazují zejména v hospodách. Dostat se na pulty polských obchodních řetězců je kvůli tlaku na ceny těžké. Každý z pivovarů proto právě boj o místo v obchodech označuje za největší prioritu příštích aktivit na polském trhu.

Podívejte se, jak se vyrábí české pivo:





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pohonné hmoty (ilustrační foto)
PŘEHLEDNĚ: Benzin zlevnil, nafta klesla o pětník

Cena benzinu po krátké stagnaci opět klesá. Za poslední týden zlevnil o osm haléřů na 29,60 koruny za litr. Nafta je levnější o pětník, motoristé ve středu v...  celý článek

(ilustrační snímek)
Tržby Budějovického Budvaru jsou rekordní. Přesahují dvě a půl miliardy

Tržby národního podniku Budějovický Budvar se loni zvýšily o 2,9 procenta na rekordních 2,54 miliardy korun. Hrubý zisk klesl o necelá čtyři procenta na 337,3...  celý článek

Prodejna e-shoopu Zoot v Praze.
Půjčte nám, vybídl Zoot lidi. E-shop nabízí klientům dluhopisy

E-shop Zoot nabídne klientům dluhopisy. Testuje trh před vstupem na burzu. Několika stovkám svých největších zákazníků poslala tento týden dopis, ve kterém...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.