Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kyklop vyjel s retro expresem Ostravan. Připomíná koženkovou éru drah

  9:54aktualizováno  9:54
Prototyp nejrychlejší české dieselové lokomotivy se ve středu vrátil na koleje a svezl po dlouhé době cestující. České dráhy se rozhodly nasadit stroj na speciální retro soupravu mezi Prahou a Ostravou. Vlak vyjel z pražského hlavního nádraží v 8:16.

Historický expres Ostravan pojede jen jedinkrát, a to ve středu 26. října. Dopravce chce jízdou připomenout letošní výročí 70 let od zahájení provozu vlaku Ostravan. České dráhy tak rozšíří nabídku svých převážně parních nostalgických vlaků i na „mladší“ dobu 70. a 80. let.

Fotogalerie

Speciální jízda vyjde cestující na 1 590 korun ve druhé třídě. To je sice výrazně více, než kolik dnes zaplatí za zpáteční jízdenku mezi Prahou a Ostravou, dopravce ale láká i na netradiční zážitky.

Na cestující čekaly rychlíkové vozy ze 70. let, v druhé třídě s koženkou, v první třídě s plyšem. Ty nejsou pro cestující na některých trasách až takovou raritou, České dráhy tyto vozy stále používají, i když většinou už bez koženky, například v rychlících Praha – Luhačovice nebo Plzeň – Brno.

Kromě dobových uniforem čeká cestující i retro nabídka v jídelním vozem: ke snídani si tam lze objednat míchaná vejce na cibulce s pečivem nebo párek s hořčicí. Menu k večeři se skládá z krupicové polévky s vejcem, srbského žebírka s vařenou rýží a Metro dezertu.

To byla jízda! Pochlubte se snímkem svého mimořádného zážitku s vlaky

Kyklop jezdil v čele Ostravanu při svých zkouškách v polovině 70. let, nikdy ale nebyl nasazen do pravidelného provozu. „Fanoušci železnice a techniky budou mít jedinečnou příležitost vrátit se v čase nejméně o čtyřicet let a pořídit si unikátní fotografie s dobovým nádechem,“ dodal mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Souprava zajede až do areálu Dolní Vítkovice, kde budou mít cestující v ceně jízdenky také vstup do všech atrakcí.

Ostravan vyjel mezi hlavním městem a Ostravou poprvé 6. května 1946, cesta tehdy trvala necelých pět hodin. Dnes pendolino cestu zvládne za 3 hodiny, průměrná rychlost tak stoupla ze 75 na 120 kilometrů v hodně.

Křišťálová Lupa 2016
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Dráhy upraví dvě desítky nebezpečných přejezdů, začnou ve Studénce

Incident u Kolína, kde vlak ve 160 km/h málem smetl z přejezdu zaseknuté osobní auto, znovu poukázal na letitý problém zabezpečení některých přejezdů v Česku....  celý článek

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři...
První třídou jezdí stále více lidí, cestující si za pohodlí rádi připlatí

Roste zájem o dražší jízdenky ve vlacích. Češi si ochotněji připlácí za pohodlnější jízdu a nadstandardní zacházení. Počet cestujících v první třídě vzrostl...  celý článek

Stávka v Řecku. - Cestující odpočívá poté, co aténské letiště zrušilo její let
Probdělou noc na letišti může zahojit odškodné. Kdy je požadovat?

Šestnáct hodin strávených na italském letišti Lamezia Terme, den a půl zpožděné letadlo z egyptské Hurghady. Společnost Travel Service musela o víkendu řešit...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.