"Toto se podle mne nemohlo dít bez posvěcení politických elit. Myslím si, že se reálně bavíme o tom, že to byla zlodějina, kterou někdo musel vymyslet a dělat v koordinaci zadavatele a zhotovitele," prohlásil Jarolím.
Policie podle něj musí vyšetřit, kdo je odpovědný za více než půlmiliardovou škodu, která podle něj vznikla použitím levné a méně kvalitní ocelárenské strusky místo strusky vysokopecní.
Trestní oznámení čtěte zde |
Podané trestní oznámení míří na manažery společnosti Eurovia CS Martina Borovku a Bořivoje Kačenu, na šéfa moravské pobočky stejné firmy Jána Špaňa, na prezidenta někdejší společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava Pavla Vítka, na předsedu představenstva firmy Dopravoprojekt Františka Vránu, na jednatele společnosti HBH Projekt Radovana Hrnčíře a Ivana Budíka a na exředitele ŘSD Petra Laušmana a správce stavby Tomáše Mráčka.
Jarolím: Zhotovitel zinkasoval navíc 536 milionů
Jarolím má k dispozici dokumenty, které podle něj dokazují, že struska, jejíž cena je 17,50 Kč za metr krychlový, byla použita jako materiál na stavbu v rozporu s uzavřenými smlouvami. V nich byla specifikována vysokopecní struska, jejíž metr krychlový stojí 373 korun.
"Zhotovitel tak na daném úseku zinkasoval o 536 milionů Kč víc, než odpovídalo ceně skutečně použitého materiálu," uvedl Jarolím v trestním oznámení.
Jarolím se tento týden kvůli dálnici obrátil také na Inspekci životního prostředí. Materiály, které stavebníci použili, vůbec neměly odpovídající certifikaci. Jejich navezení do dálnice je tak podle Jarolíma možné označit i za neoprávněné nakládání s odpady.